Companii

Levitra, o pilula pentru linistea barbatilor

28.08.2003, 00:00 31



Bayer si GlaxoSmithKline spera sa-si mareasca cifra de afaceri cu un miliard de dolari dupa ce au obtinut din partea SUA autorizatia de a comercializa Levitra, primul concurent al Vigra pe piata americana a medicamentelor contra impotentei, transmite Reuters.



Aprobarea obtinuta de la Food and Drug Administration (FDA) era de importanta vitala pentru Bayer, a carui divizie farmaceutica nu a depasit inca impactul catastrofal al retragerii de pe piata, in august 2001, a medicamentului anti-colesterol Baycol, comercializat si sub denumirile Lipobay, Cholstat si Staltor.



Levitra va fi probabil disponibila in SUA incepad cu luna septembrie, inainte ca Lilly-Icos sa scoata pe piata Cialis - un alt concurent al celebrei Viagra produse de compania Pfizer.



Lehman Brothers estimeaza ca noua pilula portocalie prezinta potentialul unei cifre de afaceri anuale de 1,2 miliarde de dolari. GSK si Bayer spera sa o vanda multora dintre milioanele de barbati care sufera de disfunctii erectile, dar care nu au apelat deocamdata la un tratament.



Cele trei medicamente sant deja in concurenta pe piata Europeana, unde Cialis, lansat inaintea Levitra, isi adjudecase la mijlocul lunii iulie 27% din piata germana, comparativ cu 14% in cazul Levitra, potrivit cifrelor furnizate de IMS Health.



Devansand Cialis pe piata Americana, Bayer si GSK spera sa intoarca situatia in favoarea lor si pregatesc in acest scop o enorma ofensiva de marketing.



Lawson Macartney, seful managementului strategic al sectiunii de tratamente cardiovasculare, metabolice si urologice la GSK, a declarat ca grupul prevede o lansare importanta in randul medicilor, apoi o vasta campanie publicitara.



"Este un produs foarte important, deoarece suntem convinsi ca exista o oportunitate substantiala", a declarat Macartney.



Cele doua grupuri au decis deja sa apeleze la Mike Ditka, fost jucator in Liga Profesionista de Fotbal American (NFL), si sa consacreze fonduri importante operatiunilor de sponsorizare ale acestui sport. Acestea vor fi primele etape ale unei campanii care se anunta drept una dintre cele mai impresionante din publicitatea pentru produsele farmaceutice.



Analistii vad in acest lucru convingerea referitoare la potentialul pietei de medicamente anti-impotenta. "Piata cunoaste o expansiune regulata si devine tot mai mult o chestiune de stil de viata", a comentat Peter Cartwright din cadrul societatii Williams de Broe.



Viagra, Levitra si Cialis functioneaza toate pe acelasi principiu, prin blocarea enzimei PDE-5, care influenteaza fluxul sangvin in corpul uman. Insa compararea meritelor lor in functie de eficienta, rapiditate si durata de actiune lasa loc unor numeroase dezbateri.



In opinia producatorilor Levitra, principalul sau avantaj ar fi ca actioneaza mai rapid.



Dupa criteriul pretului, ar suporta concurenta cu Viagra, a indicat Lawson Macartney. Pe piata britanica, cele doua medicamente au acelasi pret.



Cat despre Pfizer, compania se considera in masura sa faca fata noului sau concurent si nu prevede schimbarea politicii de comercializare a Viagra, care reprezenta in 2002 o cifra de afaceri de 1,74 miliarde de dolari. Mediafax



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO