Creşterea puternică a importurilor de automobile second-hand determinată de eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie va determina mai departe şi un avans al vanzărilor de anvelope, în condiţiile în care multe dintre maşinile vechi cumpărate vor veni cu pneuri uzate sau vechi, este de părere Luca Paparella, directorul de vanzări al producătorului nipon de anvelope Bridgestone, responsabil de zona balcanică. Paparella supraveghează pieţele din Romania, Bulgaria, alături de cele din fosta Iugoslavie.
"Fără timbrul de mediu parcul auto va creşte puternic în Romania şi implicit cererea pentru anvelope. Singura problemă va fi faptul că importul de maşini vechi va determina o cerere mare de pneuri ieftine. Per total, în acest an vedem o creştere de 10% a pieţei, spre 3,3 milioane de anvelope pentru autoturisme, 4x4 şi vanuri", a spus Luca Paparella. Spre comparaţie, în 2015 piaţa anvelopelor s-a ridicat la circa 2,9 milioane de unităţi. La un preţ mediu de 70 de euro pentru o anvelopă, piaţa din acest an poate fi estimată la 230 mil. euro.
Pe piaţa locală cele mai mari vanzări de anvelope sunt înregistrate de producătorii prezenţi cu fabrici în Romania, precum Michelin, Continental şi Pirelli. Bridgestone nu deţine fabrici de anvelope în Romania, cele mai apropiate fiind în Polonia şi Ungaria.