Companii

Mall-ul Grand Arena a ramas cu 6 chiriasi la etaj

Grand Arena a ramas cu 6 chiriasi la etaj
11.02.2010, 23:10 1432

Centrul comercial Grand Arena din sudul Bucurestiului, deschisin luna martie a anului trecut, mai are in prezent doar sasechiriasi la etajul superior al proiectului - Swiss Grill, SpringTime si alti patru operatori de cafenele si restaurante de tipfast-food - dupa ce aproximativ 15 retaileri au fost nevoiti satraga obloanele.

Mallul a fost dezvoltat de familia afaceristilor francezi Harfi,care au anuntat spre sfarsitul anului trecut ca pentru ceiaproximativ 20 de chiriasi de la etajul proiectului vor practica o"chirie zero" pe perioada determinata.

O parte dintre chiriasi spun insa ca aceasta intelegere nu afost respectata, astfel ca au fost nevoiti sa inchidamagazinele. Printre companiile care au inchis spatiile se numararetaileri de bijuterii, imbracaminte pentru copii, o drogherie, ocafenea, precum si spatiul de joaca pentru copii. Accesul catrescarile rulante care duc spre o aripa a etajului Grand Arena estein prezent blocat, dar reprezentantii mallului nu au comentatinformatiile pana la inchiderea editiei.

Mallul Grand Arena din sudul Capitalei, care, potrivitproprietarilor, a implicat o investitie de 187 de milioane de euro,are la aproape un an de functionare cel mult 70 de chiriasi, etajulsuperior fiind ocupat doar de sase restaurante de tip fast-food saucafenele.

La momentul deschiderii, in martie 2009, proprietarii au anuntatca 80 de magazine sunt deschise dintr-un total de 180 de unitati -capacitatea totala a unuia dintre cele mai costisitoare centrecomerciale din Bucuresti.

Proprietarii proiectului, familia oamenilor de afaceri franceziHarfi, au reusit in ultimele luni sa atraga in cadrul malluluichiriasi precum Altex sau Kiabi, iar in decursul acestui an artrebui sa fie deschis si un magazin Decathlon, dar un procentsemnificativ din retailerii cu care compania a plecat la drum auinchis spatiile intre timp.

Si retailerii au probleme

La parterul proiectului, unde cel mai mare spatiu este ocupat decatre francezii de la Carrefour, gradul de ocupare este destul deridicat, Deichmann, Intersport, Sephora si Orsay, alaturi de Altexsi Kiabi, avand cele mai mari magazine.

Cu toate acestea, si aici sunt numeroase spatii libere. Dealtfel, chiar in aceasta saptamana reprezentantii mallului montauun mash (panza decorativa) peste vitrina magazinului de articolevestimentare Glou, care avea un spatiu de peste 700 de metripatrati in cadrul proiectului.

Activitatea Grand Arena a fost perturbata si de problemelegenerale cu care s-au confruntat o serie de retaileri. Astfel, incadrul proiectului au fost sau inca sunt deschise magazine subbrandurile Leonardo, Cavaliere, Lee Cooper sau Mondex, retele carese confrunta in prezent cu procedura insolventei, pe fonduldatoriilor ridicate si al vanzarilor in scadere.

Aglomeratie mare in sudul Capitalei

Mai mult, pe lista chiriasilor care erau anuntati inca de lainaugurare se regasea si Flanco, insa retailerul de electronice sielectrocasnice nu a mai deschis magazinul, desi avea deja siglamontata pe acoperisul centrului comercial.

Competitia intre centrele comerciale din sudul Capitalei va fisi mai ascutita de la sfarsitul acestei luni, cand este anuntata sideschiderea proiectului Sun Plaza. Pentru cei aproximativ 400.000de bucuresteni care traiesc in sudul orasului se vor bate cel putincinci centre comerciale de mari dimensiuni.

Pe piata de retail numarul companiilor care continua sa seextinda in aceasta perioada este destul de redus, astfel caproprietarii de centre comerciale au fost nevoiti sa reduca nivelulchiriilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO