Companii

Mărcile autohtone, refugiu pentru consumatori în vremuri de criză. Ce spun antreprenorii şi executivii: Măcar să nu ne încurce statul dacă nu ne ajută cu subvenţii pentru branduri

Conferinţa ZF Branduri româneşti 2023

Brandurile locale trebuie să se adapteze continuu la noile tendinţe din pieţele în care activează pentru a se putea dezvolta şi extinde, a fost una dintre concluziile conferinţei ZF Branduri româneşti 2023: mărcile autohtone, refugiu pentru consumatori în vremuri de criză.

Brandurile locale trebuie să se adapteze continuu la noile tendinţe din pieţele în care activează pentru a se putea dezvolta şi extinde, a fost una dintre concluziile conferinţei ZF Branduri româneşti 2023: mărcile autohtone, refugiu pentru consumatori în vremuri de criză.

Autor: Ramona Cornea, Cristina Bellu

18.10.2023, 00:08 1027

„Nu poţi să faci un brand de ţară fără ţară, fără instituţiile care conduc ţara“ l „Cel mai important este să nu ne încurce, iar acum, cu noul Cod fiscal, chiar ne va încurca destul de serios“ „Antreprenorii care sunt sprijiniţi de stat, aşa cum se întâmplă în Polonia, nu au cum să nu performeze“ „Nu ne mai trataţi ca pe infractori“.

„Dacă nu ne ajutaţi, măcar nu ne încurcaţi“, au spus antreprenorii şi exe­cutivii prezenţi la conferinţa ZF Branduri româneşti 2023. Mărcile autohtone, refugiu pentru consumatori în vremuri de criză. Evenimentul a fost organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Auchan, Arctic, Horváth, Teleferic, Eli Parks, Xari, Domeniile Sâmbureşti şi Aqua Carpatica.

„Am încetat de mult să sper că vom primi sprijin de la stat. Acum, mesajul nostru este: măcar nu ne încurcaţi, lăsaţi-ne să facem lucruri şi nu ne încurcaţi. Nu poţi să faci un brand de ţară fără ţară, fără instituţiile care conduc ţara“, a spus Ciprian Stancu, fondator al Republica Bio, un brand care produce şi comercializează suplimente alimentare, produse ecologice şi bio. Radu Lăzăroiu, director general al Romaqua, cel mai mare business antreprenorial din industria băuturilor răcoritoare, este de părere ca unul dintre motivele pentru care România nu are branduri în afara ţării este lipsa de sprijin din partea statului.

„Antreprenorii care sunt sprijiniţi de stat, aşa cum se întâmplă în Polonia, nu au cum să nu performeze.  Consider că este o problemă de organizare a autorităţilor de stat. Din această cauză România nu are branduri în afara ţării“, spune el.

Vasi Andreica, fondator al lanţului de cafenele Ted’s, spune că a simţit nevoia de sprijin de la stat, dar că acum vrea doar să nu fie încurcat de autorităţi.

„Cel mai important este să nu ne încurce, iar acum, cu noul Cod fiscal, chiar ne va încurca destul de serios. Ajutorul statului a fost parţial în pandemia de COVID-19, dar în rest nu aş putea spune că intervine foarte mult în zona asta.“

Ionuţ Ilie, managing director al Vel Pitar, liderul pieţei locale de panificaţie, crede că statul ar trebui să fie mai implicat în dezvoltarea businessului local şi să nu mai trateze antreprenorii ca pe infractori.

„Cred că trebuie să construim mult aici, cred că autoritatea statului ar trebui să aibă un rol important, să consolideze industrii, să ajute industrii să iasă în afară, să faciliteze accesul la pieţe, la târguri, să pună în valoare industrii care sunt deja consacrate. Nu ne mai trataţi ca pe infractori. Statul român tratează antreprenorii, businessurile româneşti ca pe infractori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO