Companii

Martie, luna cu record de vânzări de flori, generează 20% din totalul anual: freziile şi lalelele sunt cele mai cumpărate la începutul primăverii. Florărie online: „Pe 8 martie numărul comenzilor este de câteva zeci de ori mai mare comparativ cu o zi normală“.

Martie, luna cu record de vânzări de flori, generează...

Autor: Florentina Niţu

01.03.2024, 17:30 58

Luna martie nu este doar un moment de celebrare a femeilor, ci şi o perioadă plină şi prosperă pentru florării, pentru că le aduce 20% din totalul vânzărilor anuale. Freziile şi lalelele sunt „vedetele“ pieţei florilor la debutul primăverii, iar numărul comenzilor se înmulţeşte de câteva zeci de ori comparativ cu o zi obişnuită.

„În anul 2024 aşteptăm o valoare a vânzărilor totale, online şi offline, de 16 milioane de euro. Luna martie are ca pondere 20% din totalul vânzărilor anuale. Doar pentru ziua de 8 martie depăşim 10.000 de livrări ale florilor la domiciliu, la nivel naţional şi internaţional“, a spus pentru ZF Gabriel Molnar, proprietarul companiei Comgaby Moln, care se află în spatele brandului Florăria Magnolia, cea mai mare reţea de florării din România. În comerţul cu ridicata al florilor şi plantelor (cod CAEN 4622) sunt implicate circa 500 de companii, care au avut o cifră de afaceri de 605 milioane de lei în 2022 şi 1.000 de angajaţi, conform datelor de la Registrul Comerţului. În comerţul cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor, comerţ cu amănuntul al animalelor de companie şi al hranei pentru acestea, în magazine speciale (cod CAEN 4776) sunt aproape 3.000 de firme cu afaceri anuale de 2 miliarde de lei şi 4.500 de angajaţi. Astfel, este greu de estimat piaţa totală a vânzărilor de flori din statisticile naţionale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO