Companii

Mengotti a atras brandul Gucci pe Calea Victoriei: Gucci ne va ajuta sa depasim criza financiara pe care am inceput sa o percepem

Mengotti a atras brandul Gucci pe Calea Victoriei

Colectia Gucci pentru primavara-vara 2009 va cuprinde doar accesorii si incaltaminte in valoare de 90.000 de euro urmand ca din a doua parte a anului sa vina gama completa

20.03.2009, 00:00 538

Compania italiana Mengotti, care a deschis in urma cu un an magazinul multibrand de lux cu acelasi nume in Bucuresti, si-a adaugat in portofoliu marca Gucci, in urma unei investitii de aproximativ 400.000 de euro, reprezentand produsele pentru anul acesta.

"Brandul Gucci ne va ajuta sa depasim criza financiara pe care am inceput s-o percepem, chiar daca in primele doua luni ale acestui an am avut incasari de 550.000 de euro. In ultimele zece zile am resimtit o oarecare incetinire a ritmului de vanzare, dar punem acest lucru si pe seama faptului ca s-a facut trecerea de la vechiul la noul sezon. Mizam pe colectia completa pe care o vom aduce din toamna pentru Gucci, gama care va contrabalansa efectele crizei", a declarat pentru ZF Adriano Mengotti, presedintele companiei.
Reprezentantii Gucci au vizitat in noiembrie magazinul de pe Calea Victoriei si au hotarat sa incheie un parteneriat cu cei care intr-un an au adus branduri cunoscute ca Prada, Fendi, Valentino, Dolce&Gabbana sau Emporio Armani.
Colectia Gucci pentru primavara-vara 2009 va cuprinde doar accesorii si incaltaminte in valoare de 90.000 de euro, urmand ca din a doua parte a anului magazinul sa primeasca gama completa de 300.000 de euro. Pe sezon in magazin vor fi intre 300 si 500 de produse.
Dupa primul an de la inaugurarea magazinului multibrand care se intinde pe o suprafata de 700 mp, acesta a ajuns la o cifra de afaceri de 2,2 mil. euro, cu toate ca previziunile initiale mergeau spre 3 mil. euro.
"Investitia necesara pentru patrunderea pe piata romaneasca si deschiderea acestui magazin cu branduri de lux s-a ridicat la 1, 3 mil euro. Prima colectie in care am avut 2.800 de produse nu a fost completa, abia din toamna am ajuns la capacitate maxima, cu peste 6.500 de piese vestimentare", a spus Mengotti, care recunoaste ca pentru anul in curs proiectia este mai conservatoare. Compania estimeaza afaceri de 3,4 mil. euro, bugetul initial fiind facut pe 4 mil. euro.
Mengotti analizeaza oportunitatile de deschidere a celui de-al doilea magazin, deocamdata singura zona care le-a atras atentia actionarilor fiind centrul istoric (Lipscani), in conditiile in care acesta ar fi renovat in totalitate.
Calea Victoriei, considerata de multi cea mai importanta artera comerciala in Romania, nu a reusit pana acum sa concentreze comertul de lux. Zeci de branduri, printre care Escada, Hugo Boss, Opinions sau Liu Jo au incercat sa atraga clienti pe Calea Victoriei si au incheiat prin a inchide magazinele.
"Speram sa apara alte businessuri pentru a putea trasa o zona comerciala. Hotelurile, magazinele de lux si imaginea cu care au ramas oamenii despre Calea Victoriei ca o strada istorica ar trebui sa transforme zona intr-o artera pietonala cu trafic. Pentru asta, chiriile ar trebui sa scada, deoarece contractele incheiate anterior sunt excesive. Proprietarii de imobile trebuie sa-si dea seama ca nu poti stabili o chirie mai mare decat la Milano sau Paris", este de parere Mengotti, care simte deja o scadere a nivelului chiriei, motiv care-l face sa creada ca magazinele de lux si nu numai vor fi atrase din nou pe Calea Victoriei.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO