Companii

Milionarul iesean Danut Prisecariu a investit 9 mil. euro intr-un hotel de patru stele in Botosani

Milionarul iesean Danut Prisecariu a investit 9 mil. euro intr-un hotel de patru stele in Botosani

Danut Prisecariu

24.06.2009, 00:00 1125

Omul de afaceri iesean Danut Prisecariu, care a dezvoltat si vandut in urma cu trei ani unul dintre primele malluri din tara pentru 34,5 milioane de euro (Moldova Mall din Iasi), a finalizat o investitie de noua milioane de euro in hotelul Rapsodia din Botosani, care a fost afiliat lantului Best Western.

Best Western Rapsodia are 150 de camere de trei si patru stele si reprezinta al patrulea hotel din portofoliul firmei Turism Moldova, controlata de Prisecariu, care mai detine si unitatile Traian, Astoria si Studis din Iasi.
Prisecariu a cumparat hotelul din Botosani in 2006 pentru 1,7 mil. euro si a investit in renovarea si constructia a 68 de camere noi, clasificate la patru stele, fonduri suplimentare de sapte milioane de euro.
"Clientii hotelului sunt in principal turisti de business romani, dar pe perioada verii sunt si turisti straini - israelieni sositi sa viziteze locurile natale. Pentru Rapsodia preconizam o cifra de afaceri in 2009 de 2,2 milioane de euro, tinand cont ca cele 68 de camere de patru stele au intrat in circuitul de cazare din luna iunie a acestui an", au declarat reprezentantii firmei Turism Moldova.
Firma a inregistrat in 2008 venituri de 3,7 milioane de euro din operarea celor doua hoteluri si a hostelului din Iasi, Grand Hotel Traian fiind clasificat la patru stele, in timp ce hotelul Astoria si unitatea hostel Studis au trei stele.
Investitia in hotelul Rapsodia a fost realizata atat din surse proprii, cat si dintr-un credit obtinut de la OTP Bank.
Afacerile cu hoteluri se impletesc tot mai des cu cele ale dezvoltatorilor de centre comerciale, de curand fostii proprietari ai mallului River Plaza din Ramnicu-Valcea anuntand o investitie de 15 milioane de euro intr-un hotel la Mamaia. In plus, si Gabriel Popoviciu, proprietarul mallului Baneasa Shopping City, este implicat in industria hoteliera, in timp ce familia Adamescu, proprietarii centrelor comerciale Unirea din Bucuresti si Brasov, detin hotelul Rex din Mamaia.
 
Bani din afaceri cu malluri
Prisecariu este printre cei mai puternici oameni de afaceri din Iasi, care a reusit unul dintre primele exit-uri semnificative dintr-o afacere imobiliara, vanzand fondului de investitii Equest la inceputul anului 2006 centrul comercial Moldova Mall din centrul Iasiului, pentru 34,5 milioane de euro.
In prezent, Prisecariu construieste un al doilea mall, in zona centrala a orasului Botosani - Uvertura City Mall - a carui finalizare este programata pentru prima parte a anului viitor, in urma unor investitii de 25 de milioane de euro.
Luand in calcul si acest proiect, investitiile antreprenorului in Botosani se ridica la aproximativ 35 de milioane de euro, un volum semnificativ pentru un oras cu o populatie ce trece cu putin de 100.000 de locuitori si un buget de venituri de 38 mil. euro in 2008, potrivit datelor de pe site-ul Primariei. Hotelul Rapsodia din centrul orasului moldav va cuprinde si o sala de conferinte cu 600 de locuri si un restaurant.
 
Best Western ajunge la 13 hoteluri
"Hotelul este deschis dupa un amplu proces de modernizare si renovare, timp de trei ani", a declarat Cristina Ene, relationship manager al lantului Best Western, la care a fost afiliat hotelul. Aceasta noua unitate afiliata completeaza portofoliul lantului hotelier, care opereaza acum 13 hoteluri pe piata romaneasca.
Cifra de afaceri a lantului hotelier Best Western s-a ridicat la aproximativ 12 mil. euro anul trecut. "Pe fondul crizei economice mondiale si al scaderii centralizate a gradului de ocupare cu aproximativ 10%, se preconizeaza o stagnare a cifrei de afaceri in jurul nivelului de anul trecut", a mai declarat reprezentantul Best Western. Strategia de dezvoltare viitoare a lantului este de a continua procesul de extindere cu un ritm de cel putin un hotel pe an.
Ca numar de unitati, Best Western este cel mai extins brand de pe piata locala, fiind urmat de lanturile Ramada, cu sapte unitati afiliate, sau Golden Tulip cu sase unitati.
In Romania, mai putin de 1% din hotelurile existente sunt afiliate la lanturile internationale, potrivit reprezentantilor din domeniu.
Lanturile existente pe piata si-au anuntat insa intentiile de extindere. Golden Tulip, Best Western sau Wyndham (care detine branduri precum Ramada sau Howard Johnson), dar si Hilton, Marriott sau Accor au afirmat ca sunt in negocieri pentru afilierea unor noi unitati.
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO