Companii

Modul de lucru modern vine cu flexibilitate, automatizarea proceselor repetitive şi digitalizare. „Cifrele arată că aproape jumătate dintre angajaţii din companiile din România intenţionează să plece de la actualul loc de muncă, iar 83% vor să lucreze şi de acasă cel puţin parţial.”

Vlad Ropoţică, learning partner, Humanistic: Chiar dacă suntem poate într-un mediu digitalizat sau suntem pe drum spre digitalizare, ne dorim să ne facem cumva munca mai eficientă şi să vedem cum tehnologia, digitalizarea ne schimbă modul de a lucra, să ne ducă în zonă de modern, de digital, să folosim şi noi aceste concepte încât să ne ajute să ne facem munca mai uşoară.

Vlad Ropoţică, learning partner, Humanistic: Chiar dacă suntem poate într-un mediu digitalizat sau suntem pe drum spre digitalizare, ne dorim să ne facem cumva munca mai eficientă şi să vedem cum tehnologia, digitalizarea ne schimbă modul de a lucra, să ne ducă în zonă de modern, de digital, să folosim şi noi aceste concepte încât să ne ajute să ne facem munca mai uşoară.

Autor: Ramona Cornea

19.07.2023, 15:00 302

„Flexibilitatea nu se rezumă doar la a avea ore la care să mergi la birou, ci flexibilitatea înseamnă să generezi şi să creezi oamenilor oportunitatea să-şi facă munca mai uşoară şi mai flexibilă”.

Viitorul muncii este unul ce presupune un mod de lucru modern şi vine la pachet cu flexibi­litate, automatizarea proce­selor repetitive şi digitalizare, a fost una dintre concluziile eveni­mentului „Viitorul muncii digi­tale şi ce este modern wor­king”, organizat de CCIFER, camera de comerţ franceză în România.

„Atât pe plan personal, cât şi pe plan profesional observăm că trendul este de a delega, de a automatiza, de a pune persoana în pe primul loc şi a o lăsa să se dezvolte, să se cultive, evaluând sarcinile manuale şi repetitive şi creând un flux automatizat. Acesta este lucrul modern. (...) Noi de obicei facem două sondaje pe an care se numesc Worktrend Index, care se referă în principal la cum reacţionează piaţa sau care sunt trendurile identificate în piaţă pe o anumită perioadă de timp, de obicei anual. Ce am descoperit noi este că flexibilitatea nu se rezumă doar la avea ore la care să mergi la birou, ci flexibilitatea înseamnă să generezi şi să creezi oportunitatea oame­nilor să-şi facă munca mai uşoară şi mai flexibilă”, a spus Tudor Munteanu, customer succes manager, Microsoft, în cadrul evenimentului.

În plus, el a prezentat rezul­tatele unui studiu Microsoft care spu­ne, printre altele, că 38% dintre angajaţi spun că programul flexibil este un factor la care se uită când iau în considerare un anumit job.

Vlad Ropoţică, learning partner în cadrul Humanistic, a subliniat că tehnologia şi digitalizarea schimbă modul de lucru şi pot duce spre un viitor modern.

„Suntem într-o lume în care tehnologia evoluează foarte mult şi foarte repede, vorbim tot mai mult de digitalizare şi a devenit o realitate a vieţii de zi cu zi. Chiar dacă suntem poate într-un mediu digitalizat sau suntem pe drum spre digitalizare, ne dorim să ne facem cumva munca mai eficientă şi să vedem cum tehnologia, digitalizarea ne schimbă modul de a lucra, să ne ducă în zonă de modern, de digital, să folosim şi noi aceste concepte încât să ne ajute să ne facem munca mai uşoară”, a spus el.

În plus, el a punctat că piaţa muncii ar avea nevoie în fiecare an de minimum 1.000 de persoane în plus cu cunoştinţe calificate în domeniul de tehnologie a informaţiei.

„În acelaşi timp, dacă ne uităm puţin pe realitatea de astăzi din teren, doar 10% dintre români au competenţe digitale peste nivelul de bază, adică mai mult decât să pornească poate un computer şi să scrie două rânduri. Dacă privim la generaţia tânără, avem speranţe că lucrurile se mişcă într-o direcţie bună, avem nevoie ca la finalul următorului deceniu să mai putem să avem pregătiţi în plus încă aproape 300.000 de români în ceea ce înseamnă abilităţi digitale.”

De asemenea, el este de părere că flexibilitatea muncii este un factor care atârnă greu în decizia unui candidat de a accepta un loc de muncă.

„Dacă ne uităm puţin pe cifre, aproape jumătate dintre angajaţii din companiile din România intenţionează să plece de la actualul loc de muncă, iar 83% vor să lucreze şi de acasă cel puţin parţial. Cazurile în care oamenii se simt mai singuri mai anxioşi au crescut şi ele cu peste 25% faţă de nivelul de dinainte de pandemie, cu alte cuvinte avem nevoie să inovăm”, a concluzionat Vlad Ropoţică.

 

Tudor Munteanu, customer success manager, Microsoft: Atât pe plan personal, cât şi pe plan profesional observăm că trendul este de a delega, de a automatiza, de a pune persoana în pe primul loc şi a o lăsa să se dezvolte, să se cultive, evaluând sarcinile manuale şi repetitive şi creând un flux automatizat. Acesta este lucrul modern.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO