Companii

Mr. Bricolage si-a bugetat vanzari de 14 mil. euro

02.03.2007, 17:40 12

Reteaua franceza de magazine do-it-yourself Mr. Bricolage estimeaza vanzari de 14 mil. euro pentru prima locatie deschisa pe piata romaneasca, dupa un an de la inaugurare, potrivit raportului financiar al companiei, prezentat in Franta.
Magazinul Mr. Bricolage a fost deschis in luna noiembrie a anului trecut in Bucuresti, in urma unor investitii de 7 mil. euro.
Compania Bricoexpert, care detine licenta pentru magazinele Mr. Bricolage in Romania, a anuntat recent doua inaugurari pana la finele anului, in orasele Bucuresti si Pitesi, avand in plan investitii totale de 24 mil. euro pentru acest an.
Planurile retailerului de bricolaj vizeaza dezvoltarea unei retele de 30 de magazine pe piata locala, in orasele cu peste 150.000 de locuitori, prin investitii totale de 220 mil. de euro. Primul magazin are listate aproximativ 40.000 de articole, expuse pe o suprafata de vanzare de 6.000 de metri patrati, fiind situat pe un teren achizitionat. Unitatile Mr. Bricolage vor avea suprafete cuprinse intre 6.000 si 10.000 de metri patrati, in functie de locatie si de densitatea populatiei, potrivit strategiei de extindere a retelei. Compania vizeaza si locatii in centre comerciale, unul dintre magazinele planificate pentru acest an urmand sa faca parte dintr-un proiect comercial mai amplu. Bricoexpert si-a planificat deschiderea altor trei magazine Mr. Bricolage anul viitor.
Reteaua franceza Mr. Bricolage, cu 416 magazine operationale, din care 40 de unitati pe piete din afara Frantei, a realizat o cifra de afaceri de 1,6 mld. euro anul trecut. Grupul Mr. Bricolage cuprinde si reteaua de magazine de bricolaj Catena, care vizeaza orasele de dimensiuni mici si zonele rurale, si reprezinta aproximativ 8% din cifra de afaceri consolidata.
Retelele de bricolaj detinute de companii internationale ar putea ajunge la peste 60 de unitati la sfarsitul anului 2008, potrivit planurilor de extindere anuntate de jucatori. O alta retea internationala, BauMax (Austria), si-a facut intrarea pe piata locala anul trecut, urmand ca in acest an compania Hornbach (Germania) sa finalizeze lucrarile la primul sau magazin din Romania, programat pentru acest an. Retailul de bricolaj este dominat de companiile Praktiker si Bricostore, ambele intrate in anul 2002 in Romania. Ele si-au anuntat continuarea extinderii locale, pe fondul potentialului pietei romanesti de profil generat in mare parte de expansiunea sectorului constructiilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO