Companii

Nici expansiunea nu mai aduce cresteri: cele noua magazine noi nu s-au vazut in vanzarile Billa

Nici expansiunea nu mai aduce cresteri: cele noua magazine noi nu s-au vazut in vanzarile Billa
13.05.2010, 23:12 41

Afacerile in lei au avut o crestere usoara, de 2,5%, inconditiile in care retailerul a deschis anul trecut 9 magazine noi,ducand reteaua la un numar total de 43 de locatii.

Germanii de la Billa, divizie a grupului de comert Rewe, auramas astfel pe primul loc pe piata locala a supermarketurilor,inaintea retailerului Delhaize le Lion - operatorul Mega Image - sia francezilor de la Carrefour Market. Vanzarile Delhaize pot fi estimate la 150 mil. euro lanivelul lui 2009, in timp ce afacerile diviziei locale desupermarketuri a Carrefour pot fi estimate in jurul a 100 mil.euro.

Rezultatele financiare pe 2009 comunicate de operatorul Billamai arata o scadere a profitului net de 18% in lei fata de anulanterior, pana la 31,4 mil. lei (7,5 mil. euro). Exprimat in monedaeuropeana, profitul s-a redus la jumatate.

Anul trecut, grupul Rewe a investit circa 9 mil. euro inexpansiunea retelei Billa la nivel local, potrivit estimarilor ZF.Operatorul a mers pe formate de magazine de 1.000 de metri patratiin 2009, cu o suprafata la jumatate fata de unitatile inaugurate inprimii ani de operare pe piata, si a vizat aproape numai orase dinprovincie.

In ultimii doi ani, diminuarea unor spatii de vanzare operate deBilla, prin remodelarea supermarketurilor, a adus insa retaileruluivenituri suplimentare din chirii, prin atragerea retelei demagazine electrocasnice Altex sau a lantului de restaurante fastfood Mc Donald's in locatiile sale.

In ciuda reducerii profitului in 2009, compania germana aanuntat pentru acest an cel mai mare buget de expansiune de pepiata supermarketurilor, avand planificate 20 de deschideri demagazine si aproximativ 1.000 de recrutari. Investitiile inextinderea retelei din acest an pot fi estimate la 20 mil. euro,fiind vizate orase precum Bucuresti, Carei sau Resita.Reprezentantii companiei au declarat anterior ca nu exclud variantaachizitiilor de magazine pentru a duce la bun sfarsit planurile deextindere.

Anul trecut, operatorul Billa si-a majorat efectivul de angajaticu aproximativ 400 de persoane si a adus un nou director generaldin Bulgaria, pe Emil Stefanov, in locul austriacului WolfgangJanisch, care a anuntat ca se retrage din activitate.

Reteaua face parte din grupul german Rewe, al doilea marejucator din comertul alimentar local, cu vanzari estimate la1,3-1,4 mil. euro la nivelul lui 2009. Rewe opereaza in Romania silantul de magazine Selgros Cash & Carry si discounterul PennyMarket.

Consultantii estimeaza ca declinul consumului, care a dus lacontractia comertului alimentar cu circa 10% fata de 2008, a lovitmai mult supermarketurile decat lanturile de hipermarketuri sau dediscountere. Cu toate acestea, cele mai mari trei retele de profil,Billa, Mega Image si Carrefour Market, forteaza extinderea in 2010,avand planificate investitii cumulate de 50 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO