Companii

P&G ia in calcul si Timisoara pentru o noua fabrica

22.08.2008, 20:16 107

Procter & Gamble, cel mai mare jucator din industria bunurilor de larg consum nealimentare, spune ca studiaza si o locatie din Timisoara pentru un centru de productie, dupa ce compania a anuntat in luna mai ca intentioneaza sa construiasca o fabrica in Europa de Est, avand printre locatiile vizate si parcul industrial din Urlati (judetul Prahova).
"Urlati nu este singura locatie pe care am analizat-o in Romania pentru acest proiect, a fost vizata si Timisoara. Decizia privind amplasarea noii fabrici va fi luata la inceputul lunii septembrie", a declarat Ramona Brad, external relations group leader in cadrul P&G Romania.
Locatia din Urlati analizata de companie este una dintre extinderile Parcului Industrial Ploiesti si are o suprafata totala de circa 36 de hectare. Potrivit reprezentantilor parcului, pana in acest moment nu au fost semnate contracte de concesionare pentru terenurile din Urlati, care vor fi operationale in aproximativ sase luni.
Compania americana Procter & Gamble activeaza pe piata romaneasca pe segmentul detergentilor (cu marci precum Ariel sau Tide) si al produselor de ingrijire personala (cu marci ca Pantene, Head&Shoulders sau Gillette). Noua unitate de productie, care va aproviziona mai multe piete din Europa Centrala si de Est cu produse din categoria beauty care, ar putea fi amplasata in Romania, Polonia sau Rusia.
Daca va fi aleasa Romania, fabrica P&G va reprezenta prima investitie greenfield a companiei pe piata locala. Singura unitate de productie a P&G in Romania este localizata la Timisoara si a fost achizitionata de la stat in anul 1995. In prezent, compania produce la Timisoara detergenti, precum Ariel sau Tide, si inalbitori de rufe. Potrivit datelor comunicate anterior de Procter & Gamble, circa 50% din productia fabricii locale este exportata in 8 tari din Balcani, iar planurile companiei vizeaza extinderea capacitatii de productie si de depozitare in aceasta locatie.
Cifra de afaceri consolidata a Procter & Gamble in Romania a fost anul trecut in jurul a 250 mil. euro, plasand astfel compania pe primul loc pe piata locala a bunurilor de larg consum nealimentare. Cel mai mare competitor al P&G este Unilever, care detine in portofoliu branduri precum Dero sau Dove.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO