Companii

„Performanţa“ de pe calea ferată: vârsta medie a locomotivelor şi automotoarelor CFR Călători este de 51 de ani, iar 40% dintre locomotivele electrice nu au fost modernizate. Vârsta medie a vagoanelor este de 32 de ani. „Din 2011 nu am mai vândut nicio locomotivă către CFR Călători, nu a existat cerere“

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a încheiat în 2022 un contract în valoare de 1,3 miliarde lei (263 mil.euro) cu compania Alstom Ferroviaria, parte a grupului francez Alstom, pentru achiziţia a 20 de rame electrice interregionale (RE-IR) şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a încheiat în 2022 un contract în valoare de 1,3 miliarde lei (263 mil.euro) cu compania Alstom Ferroviaria, parte a grupului francez Alstom, pentru achiziţia a 20 de rame electrice interregionale (RE-IR) şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani.

Autor: Mirabela Tiron

09.09.2023, 13:41 4121

Industria de material rulant este subdezvoltată la nevoile care există în piaţă Cei mai mari cinci producători de material rulant, afaceri de 400 mil. euro în 2022 pe piaţa locală.

Transportul feroviar ar trebui să devină atractiv şi performant pentru a atinge obiectivele politicii UE, inclusiv pe cele legate de reducerea poluării, însă pe calea ferată circulă vagoane de călători cu o vârstă medie de 32 de ani şi locomotive şi automotoare cu vârsta medie de 51 de ani.

„Este un dezastru în transportul fero­viar pe material rulant, am ratat toate pro­gramele şi ţintele, nu putem să vor­bim de performanţă, ci doar de su­pra­vieţuire la cum arată parcul de material rulant. Acum s-a semnat un singur contract pentru 37 de ra­me electrice, însă până acum nu s-a făcut nimic“, a spus Ionuţ Ciurea, preşedintele Asociaţiei Pro Infra­struc­tură. Pe calea ferată circulă încă automotoare „piese de mu­zeu“, potrivit lui, produse la cele­brele uzine Malaxa, din perioada interbelică. În timp ce în ţările din vestul Europei circulă trenuri mo­derne, cu peste 160 de kilometri pe oră, în România, pe calea ferată, viteza medie a trenurilor de călători este de 40-45 km/h, iar unu din trei tre­nuri operate de CFR Călători înregistrează întârzieri, potrivit ultimelor date. Recent, Autoritatea pentru Reformă Feroviară şi Ministerul Transporturilor au semnat contractul de finanţare pentru tre­nurile Alstom, 37 de rame electrice. Româ­nia va primi peste 52 mil. euro din fondul european de dezvoltare re­gio­nală pentru achiziţa aces­tor trenuri electrice, ce vor fi folosite pe 13 rute interre­gionale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO