Companii

Peugeot se promoveaza pe radio si internet

15.03.2009, 15:32 64

Trust Motors, importatorul Peugeot pe piata locala, va reduce in acest an bugetul de promovare si se va concentra mai mult pe campanii online in detrimentul reclamelor la televizor.

"Costul de promovare va fi redus de toata lumea. In prezent produsul nu mai este masina, ci instrumentul de finantare. Bugetul Trust Motors va avea anul acesta un procent mai mare destinat promovarii pe Internet si radio. In momentul de fata degeaba se reduce pretul la masini daca nu se ofera si o solutie de finantare", a declarat Radu Cristian, directorul de marketing al Trust Motors, care mai detine si functia de director general al MyCar, divizia de leasing operational a Trust Motors.
In 2008 vanzarile Peugeot pe piata locala au inregistrat o scadere de aproape 27% in segmentul autoturismelor la 9.955 de masini si de 15% in cazul utilitarelor usoare la 2.708 de unitati, in conditiile in care piata auto a scazut cu 12% in 2008, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Piata auto in prezent nu este in criza, ci in ajustare. Cine crede acum intr-o revenire rapida, crede in basme. Bancile nu mai au lichiditati si platesc dobanzi mari la depozite. Neavand bani, bancile nu pot oferi credite si nu se pot relansa", a spus Radu Cristian.
La nivelul lunii ianuarie piata auto a inregistrat o scadere de 65%, la aproape 8.200 de unitati, similar cu cel dintr-o luna "normala" din 2003. "Trust Motors nu mai are pe stoc modele Peugeot fabricate in 2007, datorita campaniilor din decembrie care au dus la epuizarea acestui stoc. Pe de alta parte, in stoc mai avem modele din 2008, in conditiile in care compania comanda masini cu patru luni in avans", a declarat directorul de marketing.
In conditiile in care Peugeot a avut o cota de piata de 4,9% in ianuarie, potrivit APIA si de 3,9% in 2008, Trust Motors si-a fixat ca tinta o cota de 4,9% in 2009.
Peugeot detine pe piata locala o retea de 20 de dealeri, care acopera 41 de orase, cel mai mare fiind Eurial Invest, care detine opt dealershipuri, dintre care patru in Capitala.
"Anul acesta nu vor mai fi investitii in reteaua de distributie. Avand in vedere ca piata a scazut foarte mult, nu mai renteaza investitia in noi facilitati. Acum cele care sunt deja construite trebuie sa reziste crizei financiare", a spus Cristian.
Pentru a sustine vanzarile Peugeot Trust Motors a lansat compania de leasing operational MyRent care ofera finantare celor ce doresc sa achizitioneze un automobil al marcii franceze. "Avem solutia de leasing operational MyRent, care deblocheaza vanzarile. Astfel nu depindem de banci sau de firme de leasing. Finantarea este garantata indiferent de nivelul de venit. Cu cat gradul de risc al unui client este mai mare, acesta trebuie sa plateasca un avans mai mare", a subliniat Cristian.
Potrivit directorului Trust Motors, primul semnal de "dezghetare" al pietei auto va fi dat de reducerea dobanzilor. "Primul semnal de revenire va fi dezghetarea creditelor prin revenirea dobanzilor la depozite sub 10%. Cine in acest moment isi va reduce costurile va reusi. Fara personal insa o companie nu poate supravietui", a spus Cristian, care a subliniat ca toate firmele iau in calcul reducerile de personal, nu numai Trust Motors, dar aceasta este de obicei ultima solutie care este adoptata.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO