Companii

Piata berii din Romania absoarbe anual intre 500 si 600 milioane dolari

23.08.2000, 00:00 128



Piata berii din Romania se ridica la un consum anual de 11,3 milioane hectolitri cu incasari intre 500 si 600 milioane dolari. Consumul se ridica in prezent la un nivel de 49 litri de bere pe cap de locuitor, dovedindu-se astfel o piata foarte atractiva.

Cu o rata de crestere anuala de 4%, Romania urmeaza sa devina a doua piata de desfacere dupa Polonia.

"Aceasta crestere se datoreaza nivelului relativ redus al taxelor, imbunatatirii semnificative a calitatii berii in urma investitiilor realizate de producatorii de bere precum si profesionalismului si intensitatii activitatilor de marketing", spun analistii.

Cota de piata este impartita intre trei dintre cei mai mari producatorii mondiali din domeniu si mai multe companii fara rezonanta internationala.

Astfel, odata cu preluarea de catre BBAG a celor trei fabrici aflate in proprietatea Brewery Holdings, cota de piata a Brau-Union a crescut de la 18% la 36%. Grupul belgian Interbrew detine o cota de 11% din piata berii iar cel sud-african South-African Breweries are 10% din piata.

Restul de 43% din piata berii este impartita de Bere Timisoreana, Aurora Brasov, Lutus Valcea, Robema Rosiori, Bermas Suceava, Bere Scornicesti, Bere Sibiu, Bere Craiova, Bere Azuga, Fulger S.A. sau Ro-Beer Galati.

URSUS este in momentul de fata cea mai vanduta marca de bere din Romania, detinand o cota de piata de aproximativ 10%. Din 1998, actionarul majoritar al Ursus SA este SAB plc, cel mai important producator de bere din Europa Centrala si de Est.

Grupul belgian Interbrew, detinatorul marcilor Bergenbier, Hopfen Koning si Stella Artois a intrat pe piata romaneasca in 1997, odata cu achizitionarea pachetului majoritar de 51% din actiunile fabricii Bianca Interbrew Bergenbier, de la Blaj

In 1999, Interbrew a semnat un joint venture cu concernul turc Anadolu, proprietarul marcilor Efes si Caraiman, prin care a preluat 50% din actiunile celei mai mari fabrici de bere din Romania, cea de la Ploiesti.

Un al doilea producator belgian, Martens, a intrat pe piata romaneasca in 1998 prin preluarea fabricii de bere Ro-beer Galati unde produce marca Damburger.

Un alt investitor important este compania olandeza United Romanian Breweries care a preluat de la producatorul danez Carlsberg licenta pentru a fabrica marca Tuborg.

Brau-Union AG este cel mai mare grup din industria berii

din Austria. BBAG detine 63% din actiunile Brau-Union, care are in prezent opt fabrici de bere in Austria, doua in Ungaria, patru in Romania, una in Cehia si, in urma unor achizitii la inceputul acestui an, doua in Polonia.

Practic, in moemntul de fata, berea din categoria premium este concurata de marcile Efes Pilsener, Tuborg, Stella Artois si kaiser. pe segmentul local premium se duc lupte grele intre Caraiman, Ursus, Hopfen Koning si Ciuc iar pe segmentul "local/foreign brands" concurenta se da intre Bergenbier si Golden Brau.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO