Companii

Piaţa de retail va mai atinge 130 de miliarde de lei, nivelul din anii de boom, abia în 2015

Deschiderile de centre comerciale moderne au impulsionat vânzările din retail

Deschiderile de centre comerciale moderne au impulsionat vânzările din retail

Autor: Cristina Roşca

19.12.2013, 00:08 51

Piaţa locală de retail, care a revenit pe un trend ascendent în 2012, va avea un ritm de creştere de peste 5% în următorii ani, urmând să ajungă la 130 de miliarde de lei până în 2015, cu 11% peste nivelul actual, însă la o valoare similară celei din 2008, ultimul an de boom economic, potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă PMR.

Începând cu 2009, consumul a început să scadă, românii au devenit tot mai cumpătaţi, iar achiziţiile de produsele electrocasnice, haine, cosmetice, mobilă sau bricolaj au intrat pe un trend puternic des­cendent. Chiar şi vân­zările de alimente au scăzut, deşi această piaţă a fost mai puţin afectată, românii orien­tându-şi banii în special către pro­dusele de strictă necesitate.

„După ce a crescut cu peste 10% în perioada 2003-2008, piaţa românească de retail a scăzut puternic în 2009 şi 2010, mulţi dintre jucători intrând în insolvenţă sau chiar în faliment. Totuşi, în 2011, piaţa a dat primele semne de revenire, iar lanţurile internaţionale prezente în România şi-au reluat expansiunea, proces ce a continuat şi în anul următor şi în prima jumătate din 2013“, spun analiştii PMR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO