Piaţa locală de retail, care a revenit pe un trend ascendent în 2012, va avea un ritm de creştere de peste 5% în următorii ani, urmând să ajungă la 130 de miliarde de lei până în 2015, cu 11% peste nivelul actual, însă la o valoare similară celei din 2008, ultimul an de boom economic, potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă PMR.
Începând cu 2009, consumul a început să scadă, românii au devenit tot mai cumpătaţi, iar achiziţiile de produsele electrocasnice, haine, cosmetice, mobilă sau bricolaj au intrat pe un trend puternic descendent. Chiar şi vânzările de alimente au scăzut, deşi această piaţă a fost mai puţin afectată, românii orientându-şi banii în special către produsele de strictă necesitate.
„După ce a crescut cu peste 10% în perioada 2003-2008, piaţa românească de retail a scăzut puternic în 2009 şi 2010, mulţi dintre jucători intrând în insolvenţă sau chiar în faliment. Totuşi, în 2011, piaţa a dat primele semne de revenire, iar lanţurile internaţionale prezente în România şi-au reluat expansiunea, proces ce a continuat şi în anul următor şi în prima jumătate din 2013“, spun analiştii PMR.