Reţeaua de supermarketuri Billa, care a intrat la finalul anului trecut în portofoliul francezilor de la Carrefour, a terminat anul trecut cu vânzări de puţin peste 1,5 mld. lei, în creştere cu 7% comparativ cu 2014.
Achiziţia operaţiunilor Billa înseamnă pentru grupul Carrefour înseamnă că se va apropia mai mult de liderul Kaufland şi se va detaşa de ocupantul locului trei, Auchan. Potrivit estimărilor ZF, Carrefour ar ajunge la nivel de grup la afaceri de 7,3-7,5 mld. lei.
Astfel, fiecare magazin Billa a avut anul trecut vânzări medii de 17,7 mil. lei, faţă de 16,6 mil. lei în anul anterior. Deşi au avansat cu 6%, vânzările per magazin sunt încă departe de anii de boom când fiecare supermarket avea încasări anuale duble, de 36,1 mil. lei.
Revenirea pe plus a vânzărilor per magazin ale Billa vine în contextul în care şi consumul a crescut cu circa 9% anul trecut, potrivit INS. Cifrele privind consumul iau în calcul şi expansiunea reţelelor de magazine.
Totuşi, anul trecut consumul a dat primele semne reale de revenire, în special dupa 1 iunie, când TVA la alimente s-a redus de la 24% la 9%.