Vânzările producătorul vasluian de mezeluri, pate şi mâncare la conservă Vascar au crescut cu 34 % la categoria preparate din carne şi cu 43% la conserve – mâncare la cutie, potrivit reprezentanţilor companiei.
„La 6 luni de la extinderea gamei „Moldova în bucate” şi în categoria de preparate din carne, aceasta a ajuns să reprezinte 30,6% din vânzările de preparate ale companiei. Cele mai bine căutate produse sunt specialităţile ţărăneşti - şunca Praga, crenwurştii din piept de pui, salamurile şi cârnaţii premium. Reducerea TVA-ului la alimente de la 24% la 9% a condus, pe de o parte, la orientarea clienţilor către produse de calitate superioară, şi pe de altă parte, la creşterea în volum a vânzărilor”, spune Vlad Ciuburciu, Director de Marketing Vascar.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Vascar a înregistrat la finalul anului 2015 o cotă de piaţă de 3% în categoria mezelurilor, 4% în categoria pateu şi 6,4% în categoria de mâncare şi carne la conservă.
Principalii competitori ai companiei Vascar sunt Cris-Tim, Agricola, Caroli, Unicarm sau Scandia Food, unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţa produselor din carne, companii care şi-au majorat afacerile anul trecut în mare parte datorită reducerii TVA la alimente de la 24% la 9%, măsură care a ajutat întreaga industrie să-şi menţină sau să-şi crească vânzările.
Compania Vascar a fost înfiinţată în 1984 la Vaslui şi produce preparate „marcă proprie“ pentru Kaufland, Carrefour, Mega Image şi Lidl. Producătorul are peste 300 de angajaţi, o fabrică de procesare şi 20 de magazine proprii în regiunea Moldovei.