Companii

Producătorul de lactate Albalact a avut o creştere a profitului de 87% în S1, ajungând la 4,95 milioane lei

Producătorul de lactate Albalact a avut o creştere a...

Autor: Marius Oncu

14.08.2015, 22:01 1185

Profitul producătorului de lactate Albalact (ALBZ) a crescut cu 87% în primul semestru, de la 2,65 milioane lei în prima jumătate a anului trecut la 4,95 milioane lei (1,11 milioane euro) în acelaşi interval al acestui an, după ce compania a redus cheltuielile pentru exploatare.

Veniturile din exploatare ale companiei au scăzut în acest interval cu 1,5%, de la 206,7 milioane lei la 203,7 milioane lei (45,8 milioane euro), însă cheltuielile au coborât într-un ritm mai accelerat, îmbunătăţind astfel rezultatul pentru primul semestru.

Albalact a înregistrat în primele şase luni cheltuieli pentru exploatare de 195,66 milioane de lei, cu 3,6% mai mici comparativ cu 203 milioane de lei în intervalul similar al anului trecut, potrivit raportului financiar transmis de Albalact vineri Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Impactul rezultatului mai bun din exploatare a fost redus parţial de o pierdere financiară de un milion de lei înregistrată în primul semestru, în timp ce în ianuarie-iunie anul trecut Albalact a contabilizat o astfel de pierdere de numai 143.700 lei.

"La începutul anului spuneam că strategia companiei pentru anul acesta este orientată către o creştere sănătoasă a afacerilor care să susţină în primul rând profitul. Ne bucurăm că ne-am încadrat pe o direcţie potrivită şi că rezultatele bune au apărut deja, iar acest lucru se datorează în special planurilor de reaşezare a portofoliilor şi de dezvoltare în categorii pe care noi le vedem cu un potenţial important de creştere. (...) Vom continuă această strategie şi vom veni în toamna chiar cu proiecte de repoziţionare a unor brand-uri şi de intrare pe segmente noi pe care nu eram prezenţi până acum. Ne aşteptăm că piaţă laptelui să se stabilizeze, după evenimentele de anul acesta. Credem că premisele sunt bune şi ne vor ajută să încheiem anul cu obiectivele îndeplinite", a declarat directorul general al Albalact, Stephane Batoux.

Situaţiile financiare cuprind rezultatele Albalact SA, dar şi rezultatele societăţilor Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc şi Albalact Logistic SRL, pe care Albalact SA le deţine.

Albalact are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci brand-uri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul şi Poiana Florilor.

Producătorul de lactate are o capitalizare de 206,3 milioane de lei (46,67 milioane euro).

Cel mai mare acţionar al Albalact este omul de afaceri Răul Ciurtin, care deţine indirect 42,53% din acţiuni, prin două firme înregistrate în Cipru, Crisware Holdings (26,86%) şi Croniar Holdings Limited (15,67%).

În acţionariat se mai regăseşte fondul de investiţii RC2, înregistrat tot în Cipru, cu 25,45% din acţiunile Albalact.

Albalact produce lapte şi lactate proaspete în fabrică de la Oiejdea din judeţul Albă. De asemena, compania produce brânzeturi în fabrică Rarăul din Bucovina, pe care a achiziţionat-o în 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO