Companii

Produsele premium aduc jumătate din afacerile de 52 milioane de euro ale producătorului de mobilă Lemet Câmpina

Alexandru Rizea, director general al Lemet

Alexandru Rizea, director general al Lemet

Autor: Cristina Roşca

19.03.2014, 00:03 506

Producătorul de mobilă Lemet a terminat anul trecut cu afaceri de 231 de milioane de lei (52 de milioane de euro), în creştere cu 10% faţă de anul anterior, pe fondul extinderii reţelei de magazine LEM’s cu 11 unităţi în principalele oraşe din ţară. „Reţeaua de magazine LEM’S a fost unul dintre pilonii care au susţinut evoluţia pozitivă. Am ştiut asta încă din 2005, când am demarat strategia de acoperire naţională a reţelei de magazine. Dorim să ajungem cât mai aproape de consumatorul român care nu este dispus să meargă de la Galaţi la Brăila, nici măcar de la Ploieşti la Bucureşti, pentru achiziţionarea mobilierului”, a spus Alexandru Rizea, director general al Lemet.

În cele 11 deschideri compania a investit 12 milioane de lei (2,7 mil. euro), reţeaua LEM’s ajungând la peste 100 de unităţi, cele mai multe în franciză. În ultima perioadă producătorul de mobilă s-a orientat către centre comerciale şi malluri, acestea fiind de altfel principala destinaţie de shopping a românilor. Oficialii Lemet, care deţin o fabrică în Câmpina, spun că cea mai bună evoluţie în ultima perioadă au avut-o produsele premium, acestea ajungând să reprezinte 48% din totalul vânzărilor companiei. „Sectorul premium este în creştere şi va continua acest trend şi în anii următori”, precizează Alexandru Rizea. Piaţa de mobilă s-a situat anul trecut, în primele 10 luni, la aproximativ 2,4 mld. lei, în scădere cu 1,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012, potrivit oficialilor Lemet. 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.03.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO