Companii

Profitul Bermas a crescut uşor deşi compania a vândut cu 7% mai puţină bere

Profitul Bermas a crescut uşor deşi compania a vândut cu 7% mai puţină bere

Foto: Shutterstock

Autor: Adrian Cojocar

31.10.2011, 18:32 255

Producătorul de bere Bermas Suceava (BRM) listat pe bursă a înregistrat în primele nouă luni ale anului un profit net de 2,7 mil. lei, cu 3% peste câştigul raportat în acelaşi interval al anului trecut.

Afacerile societăţii s-au redus în primele trei trimestre cu 2%, la 20,7 mil. lei (6,5 mil. euro), iar volumul de bere vândută de companie s-a diminuat cu 7,25%, potrivit raportului Bermas.

"Factorii conjuncturali cu influenţe negative asupra activităţii societăţii ar fi următorii: timpul nefavorabil din perioada iulie - august 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, puterea de cumpărare în scădere a populaţiei afectată mai mult de criza economică, diminuarea capacităţii de plată a clienţilor distribuitori de bere ca urmare a limitării accesului la credite, devalorizarea monedei naţionale în raport cu euro, majoritatea contractelor

încheiate pentru achiziţii având preţuri negociate în euro", spun reprezentanţii Bermas.

Pentru a susţine vânzările de bere compania a fost nevoită să acorde discounturi cu 15% mai mari la distribuitori, în valoare de aproape 5 mil. lei şi a cheltuit 326.000 de lei pentru promovarea mărcii Bermas.

Un impact negativ asupra profitului companiei l-au avut cheltuielile în creştere cu salariile, care s-au majorat cu 12,6% faţă de primele nouă luni din 2010.

Totodată, cheltuielile cu materiile prime au crescut cu 9,6% în acelaşi interval, la 7,3 mil. lei, acestea având şi cea mai mare pondere în costuri.

Pe de altă parte, cheltuielile cu dobânzile la credite s-au diminuat cu 43%, la 150.000 de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO