Companii

ProTV: Românii sunt privitori profesionişti, care se plictisesc repede şi cer lucruri noi de la un sezon la altul

ProTV: Românii sunt privitori profesionişti, care se plictisesc repede şi cer lucruri noi de la un sezon la altul

Autor: Cristina Roşca

01.12.2011, 00:06 843

ProTV, liderul pieţei de televiziune, îşi începe pe 1 decembrie cel de-al 17-lea an de activitate şi deşi se apropie de majorat spune că nu s-a schimbat nimic în relaţia cu telespectatorii.

"Relaţia dintre noi este aceeaşi, ProTV este făcut pen­tru români, este construit pentru do­rin­ţele lor, pe gustul lor. Cu toţii, ca oameni, am devenit mai moderni, iar ProTV este mai românesc decât oricând", spune Costi Mocanu (42 de ani), directorul general al companiei ProTV, care cuprinde posturile Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Pro TV Chişinău, Sport.ro şi MTV.

"Noi avem o misiune în România, am putea să o numim PROmisiunea. Când spun că PRO TV-ul este mai românesc decât oricând, mă refer şi la felul în care ne-am înţeles rolul social în ultimii 16 ani. Noi suntem promotorii unor schimbări sociale, schimbări legis­lative şi ai unui fel de a trăi ro­mâneşte. Respectăm oamenii care au reuşit, îi dăm ca model, ne inspirăm de la ei, dar nu neglijăm zonele sociale gri despre care statul evită să vorbească. Comu­ni­tatea de business trebuie să fie conştientă că este obligatoriu să în­toarcă o parte din succesul ei finan­ciar românilor", adaugă Mocanu.

În pofida ascensiunii puternice a internetului, televiziunea rămâne principala platformă de media, fiind de altfel şi cea mai accesibilă. Potrivit lui Mocanu, românii sunt privitori de mare clasă la televizor, dar au şi de unde alege, au astfel cum să compare. "Dialogăm cu un public pretenţios, răs­făţat, alintat chiar, căruia i se oferă aproape gratis conţinut de mare ca­li­ta­te. Avem deci de-a face cu privitori pro­fesionişti, care se plictisesc repede şi cer lucruri noi de la un sezon la altul."

În pofida faptului că ultimii trei ani au fost marcaţi de criza financiară şi economică, com­por­ta­mentul de consum nu s-a modificat. Emisiunile eco­nomice sau despre criză nefiind în topul preferinţelor telespectatorilor din România.

"A schimbat criza com­por­ta­men­tul de consum al telespec­tatorilor? Absolut deloc. Românii sunt interesaţi de viaţa lor de zi cu zi, dar nu vor să afle de la televizor adevărul economic. Nu mă refer la ştirile despre piaţă, recesiune sau produs intern brut, care sunt mai multe din 2008 încoace. Acestea sunt bine primite, emisiunile economice mai puţin, aproape deloc." Din contră, mai mult decât oricând, televizorul este locul cel mai potrivit şi mai ieftin pentru a te deconecta alături de familie, pentru a uita de probleme, crede Mocanu.

În acest sens Pro TV a lansat în acest an mai multe emisiuni de divertis­ment şi seriale, precum "Ro­mânii au talent" "Vocea Ro­mâniei" sau "Pariu cu viaţa".

Pe o piaţă unde internetul câştigă tot mai mult teren, compania ProTV şi-a diversificat mult por­to­foliul proprietăţilor online - rezultatele, audienţa şi cifra de afaceri stând drept mărturie.

În primele nouă luni ale acestui an PRO TV Group a înregistrat venituri de 112 milioane de dolari, în creştere cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut, în timp ce profitul OIBDA (profit operaţional) a fost de 17,3 milioane de dolari.

"Avem ani buni de când internetul nu mai este doar o unealtă cool de promovare a televiziunii. Aşa au apărut site-uri care acoperă nişe de piaţă inte­resante, de tip incont.ro, perfecte.ro. În vară am lansat voyo.ro (site cu conţinut video premium, unde utilizatorii vor putea să vadă filme, seriale şi show-uri TV în exclusivitate - n. red.) şi avem acum peste 180.000 de conturi create şi multe mii de tranzacţii reuşite."

În luna decembrie voyo.ro va trece la faza a doua, subscription video on demand, care-i va permite utiliza­torului ca în schimbul unei taxe lunare să aibă acces oricând la mii de ore de conţinut. "Plat­forma voyo.ro vine în sprijinul publicului fidel al cana­lelor PRO, care urmăreşte constant pro­gra­mele pos­turilor noastre, dându-i po­sibi­litatea să re­vadă sau să vadă în avans anumite producţii. Toate acestea pe lângă opor­tunitatea ur­mă­ririi unor evenimente premium, filme noi şi mult pre­miate, nedifuzate până acum la TV." Costi Mo­canu a preluat conducerea ope­raţiunilor com­paniei acum doi ani de la Adrian Sârbu, cel care a creat ProTV-ul şi care acum conduce de la Praga întregul CME, care deţine şi compania ProTV SA.

Mocanu crede că piaţa online va continua să crească în condiţiile în care creşterea specta­culoasă s-a menţinut în ciuda crizei.

În ceea ce priveşte viitorul pieţei de publicitate pe TV, el spune că Pro TV lucrează la un buget care parcurge mai multe posibile scenarii pentru 2012. Toate arată conservator. "Piaţa nu poate fi într-un delir investiţional câtă vreme PIB-ul României este timid proiectat în zona pozitivă după ce acum câteva luni numărul cocheta cu înălţimea unui 4%. Abundenţa nu este un cuvânt pentru 2012."

Întrebat cum a fost 2011 pentru piaţa de profil comparativ cu 2010, Mocanu spune "mai strâns". El explică faptul că a fost un an mai sărac, estimările Pro TV indicând o scădere a pieţei de advertising faţă de anul trecut. "Este interesant faptul că este pentru prima oară după 2008 când PIB-ul o ia înaintea investiţiei în media. Până acum, în 2009 şi 2010, am avut de-a face cu scăderi ale amândurora." El mai spune că 2011 arată lipsa consumului în rezultatul PIB, iar piaţa media este în legătură directă cu consumul, nu cu exporturile sau agricultura.



În acest an, cu ocazia aniversării a 16 ani, Pro TV împreună cu Pro TV Internaţional, Gândul, PRO Sport, Sport.ro, Ziarul Financiar şi Mediafax au lansat campania "De ce iubesc România". Costi Mocanu explică faptul că a fost aleasă această campanie deoarece acesta a fost practic motivul pentru care a fost lansat Pro TV în 1995. "Aş putea spune şi că «De ce iubesc România» a lansat ProTV în 1995, pentru că aşa a apărut totul de fapt, din dragoste de România şi mare încredere în români." El mai spune că nu este o campanie punctuală şi nu trebuie să fie o lovitură de moment şi atât. "Este cererea de prietenie căreia îi dăm "send" şi aşteptăm "accept friendship" de la toţi românii. De ce? Pentru că este timpul să iubim România constant, nu doar la meciurile naţionalei de fotbal sau la Jocurile Olimpice", explică Mocanu. El mai spune că dacă Facebook are 3,8 milioane de români înscrişi, campania vrea ca 20 de milioane de români să nu-şi ascundă naţionalitatea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO