Companii

​Radu Timiş, CrisTim: În România există o criză de supraproducţie în industria alimentară

​Radu Timiş, CrisTim: În România există o criză de...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

07.06.2016, 11:06 750

Industria alimentară din România are probleme în negocierea cu marile lanţuri de magazine, consideră Radu Timiş, preşedintele grupului CrisTim, unul dintre cei mai mari procesatori de carne din România.

„Industria alimentară românească are foarte mică forţă de negociere. Dacă îţi poţi permite să te ridici de la masă la o discuţie cu retailerii şi să spui «Nu mă mai interesează  această reţea de magazine», e în regulă. Dar trebuie să ai putere de negociere. În România există o criză de supraproducţie în industria alimentară”, a spus Radu Timiş în cadrul conferinţei Cei mai mari jucători din economie 2016, organizată de Ziarul Financiar.

Alte declaraţii făcute de Radu Timiş la conferinţa Cei mai mari jucători din economie:

Începând de anul trecut, a început o consolidare a industriei alimentare. Dacă anii trecuţi companiile nu au putut să se dezvolte şi să ajungă la nivelul de competitivitate globală, într-un singur an vedem că toate aceste companii care au suferit au nişte creşteri extraordinare, raportează creşteri de 20-25% în primul rând pe volum, în zona produselor de înaltă calitate.

În fiecare an, CrisTim a investit 10 mil. euro, ceea ce e mult pentru o companie de 100 mil. euro pe an. Profitabilitatea noastră s-a dublat an de an, productivitatea a crescut cu 20%, rezultatele sunt promiţătoare şi pentru acest an, şi pentru anii următori.

Supermarketurile, care se dezvoltă foarte mult, vin tot mai mult în zona de private label, încearcă să aibă putere tot mai mare de negociere.

Multe produse se produc în afara ţării, în Europa, fapt care afectează industria noastră. Noi putem să ţinem cât de  cât piept acestei europenizări a industriei alimentare.

Industria alimentară românească are foarte mică forţă în negociere. Acum patru ani aveam expunere în supermarket 50%. Am crescut în fiecare an şi tot am ajuns la 25% în prezent.

Nu scădeţi calitatea, creaţi un produs bun la un preţ convenabil! Pentru asta însă trebuie să ai şi un brand care să te ajute.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO