Retail&Agrobusiness

Aquila a înregistrat un profit net de 70 mil. lei în primele nouă luni din 2023 şi venituri de 1,7 mld. lei

Aquila a înregistrat un profit net de 70 mil. lei în...

Autor: Cristina Bellu

13.11.2023, 09:37 332

♦ Costul bunurilor vândute a avut o creştere uşor superioară vânzărilor de pe segmentul de distribuţie.

Aquila (simbol bursier AQ), cel mai mare jucător de pe piaţa locală de distribuţie a bunurilor de larg consum, a încheiat primele nouă luni din 2023 cu venituri de 1,7 mld. lei, echivalentul unei creşteri de 14% faţă de anul precedent, în timp ce profitul net s-a majorat cu 9%, până la valoarea de 70 mil. lei.

Segmentul de distribuţie a generat aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei.

Astfel, în structura veniturilor, în primele nouă luni ale anului, seg­mentele distribuţie şi logistică au înregistrat creşteri de 15%, respectiv 12%, comparativ cu perioada simi­lară din 2022.

Veniturile din seg­mentul transport au fost în scădere cu 5%. Ieri după-amiază acţiunile Aquila scădeau cu aproape 2% pe tranzacţii de 588.000 de lei. Com­pania are o capitalizare de 1,1 mld. lei.

Avansul veniturilor din seg­mentul distribuţie se datorează dezvoltării organice, susţinută de creşteri de 27% în canalul tradiţional, 16% în canalul benzinării şi 15% în canalul HoReCa.

„Am continuat strategia asumată pentru o creştere profitabilă şi sustenabilă a afacerilor. Diversi­ficarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii şi canalele de distribuţie cu ritm mai mare de creştere au fost prioritare“, spune Cătălin Vasile, CEO, Aquila.

„Rezultatele înregistrate vin în întâmpinarea aşteptărilor investi­torilor şi vom depăşi bugetul anunţat în aprilie“, spune Cătălin Vasile, CEO, Aquila.

Vânzările brandurilor proprii, care includ 86 de articole din gamele - Gradena, La Masă şi Yachtis -  au depăşit 64 milioane de lei. Recent, compania a lansat  o campanie integrată de promovare pentru brandul propriu de legume şi fructe congelate - Gradena, care a înregistrat o creştere de peste 58% a vânzărilor în primele 9 luni din 2023, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Marja brută din vânzarea mărfurilor a urcat cu aproximativ 40 milioane de lei, un avans de 13 puncte procentuale, şi s-a menţinut constantă, la aproximativ 21%. EBITDA a ajuns la 116 milioane de lei, o creştere de 5%.

„Veniturile au un trend, în general, crescător în trimestrul patru al anului ca urmare a cererii pentru bunuri de consum în sezonul sărbătorilor de iarnă şi ne concentrăm pentru a îndeplini viziunea AQUILA de a avea cel puţin un produs distribuit în fiecare casă. Ne menţinem obiectivele privind dezvoltarea organică, creştere prin achiziţii şi optimizarea operaţiunilor, inclusiv prin semnarea promisiunii de vânzare-cumpărare pentru prima achiziţie planificată, anunţată recent”, adaugă Cătălin Vasile.

AQUILA a fost înfiinţată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021, compania este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ca urmare a unei oferte publice iniţiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică iniţială derulată de o societate antreprenorială românească pe piaţa de capital locală.

Acţiunile companiei cu 1 mld. lei capitalizare sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti şi Global All Cap ai FTSE Russell.

Acţiunile AQ s-au apreciat cu 63,04% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 49 mil. lei, arată datele BVB.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO