Retail&Agrobusiness

Billa şi Penny s-ar putea retrage din Bulgaria

Billa şi Penny s-ar putea retrage din Bulgaria

Autor: Anca Dumitrescu

02.04.2015, 17:21 527

Potrivit informaţiilor publicate de cotidianul bulgar Kapital, fără să menţioneze sursa informaţiei, REWE a lansat procedurile de vânzare, fiind posibil ca acestea să aibă rezultate în mai puţin de două luni.

Planul REWE se referă la vânzarea a 91 de supermarketuri Billa şi 49 de magazine Penny Market, iar analiştii consideră că valoarea tranzacţiei ar putea atinge 360 milioane leva (180 milioane euro).

Potrivit estimărilor Kapital, Billa a înregistrat în 2013 venituri de 497,3 milioane de leva (248,7 milioane euro) şi datorii de 11,54 milioane leva (5,8 milioane euro), iar Penny Market venituri de 195 milioane leva (97,5 milioane euro) şi datorii de 24,19 milioane leva (12,1 milioane euro).

În 2014, situaţia ar fi rămas relativ neschimbată, cu venituri de 500 milioane leva în cazul Billa şi 200 de milioane leva pentru Penny.

Cifra de afaceri a supermarketurilor care operează în Bulgaria este de 10,3 miliarde de leva (5,15 miliarde euro), conform estimărilor analiştilor companiei de cercetare ICAP. Primele 10 lanţuri de magazine reprezintă 37% din această cifră de afaceri.

Billa s-a aflat în 2013 pe poziţia a treia pe piaţa din Bulgaria, în funcţie de venituri, potrivit Kapital, devansată de Kaufland şi Metro, în timp ce Penny a ocupat locul şapte.

Grupul german REWE este prezent şi în România cu magazinele Penny Market, XXL MegaDiscount şi Billa, precum şi cu Dertour, reprezentanţa diviziei de turism Der Touristik.

Grupul activează în domeniul retailului şi turismului în 16 ţări europene, unde are peste 14.500 de magazine. REWE a realizat în 2013 afaceri de 50,6 miliarde de euro, dintre care peste 500 milioane euro în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO