Piaţa băuturilor răcoritoare, ce depăşeşte un miliard de euro anual, a crescut în prima parte a anului cu 5-6%, la jumătate faţă de ritmul consemnat de industrie în ultimii doi ani, vremea nefavorabilă fiind principalul factor care a tras consumul în jos.
„Nu cred că piaţa are în acest moment un comportament anormal, cred că ăsta este un procent logic, sustenabil şi aliniat la puterea de cumpărare. Din punctul meu de vedere, creşterile din anii trecuţi au fost influenţate de scăderea TVA, care în primul an este normal să aibă un impact mare, iar în al doilea această influenţă ar fi trebuit să fie absorbită. Însă, vremea foarte bună a determinat ca anul trecut trendul de creştere de 12-13% al pieţei să continue“, a declarat Călin Clej, marketing director la PepsiCo Greater Balkans Beverages & South Eastern Europe Franchise, regiune care cuprinde mai multe ţări precum România, Grecia, Bulgaria, Serbia, Cipru, Malta şi Israel.