Retail&Agrobusiness

Companiile americane „înghit“ 20% din piaţa de restaurante: McDonald’s, KFC şi Pizza Hut, pe podium. Povestea capitalismului american

McDonald’s, KFC şi Pizza Hut ocupă primele trei poziţii în topul celor mai mari lanţuri de restaurante din România după afaceri

Autor: Cristina Roşca

04.07.2014, 00:05 2070
Companiile americane domină piaţa locală a restaurantelor cu o cotă de piaţă cumulată de 20%, respectiv cu afaceri anuale care merg spre 200 de milioane de euro.
 
Giganţii americani McDonald’s, KFC şi Pizza Hut ocupă primele trei poziţii în topul celor mai mari jucători după cifra de afaceri, fiecare cu afaceri de zeci de milioane de euro. Lista americanilor prezenţi pe piaţa de profil este completată de lanţul de restaurante-cafenele Hard Rock Cafe şi de un alt gigant, respectiv lanţul Subway, intrat pe piaţa locală în urmă cu doi ani cu un local în zona Pieţei Victoriei. Lanţul a mizat pe o expansiune agresivă pentru a-i prinde din urmă pe rivalii „fast-food“ de la Mc­Do­nald’s şi KFC şi au ajuns astfel în doi ani la 18 restaurante. Prin comparaţie, ceilalţi doi giganţi au o istorie în România de aproa­pe două decenii şi o reţea de 50-70 de unităţi fiecare. Totuşi, nici planurile lor nu se opresc aici. Daniel Boaje, românul care conduce businessul local al McDonald’s din 2011, spune că lanţul fast-food va deschide în acest an cel puţin două localuri noi, iar pe termen lung reţeaua ar putea ajunge la 100 de unităţi faţă de peste 65 în prezent.
 
 
Povestea capitalismului american
 
McDonald’s a intrat pe piaţa locală în 1995 cu un restaurant în Piaţa Unirii. La momentul acela mii de persoane s-au aşezat la coadă pentru a gusta „capitalismul american“, respectiv un hamburger şi o porţie de cartofi prăjiţi.
 
În momentul în care lanţul fast-food intra pe piaţa locală investitorii străini puteau fi număraţi pe degete, iar cultura ieşitului în oraş abia începea să se formeze.
 
"Restaurantul de la Bucureşti a avut în prima zi un record de vânzări la nivelul Europei. Au fost 16.000 de comenzi, ceea ce înseamnă că în restaurant s-au aflat 40.000 de persoane pe parcursul zilei. S-a mai spart şi câte un geam", afirma anterior Marian Alecu, directorul general de atunci al McDonald's România. În anii care au urmat brandul McDonald’s a intrat în cultura populară, şi americanii şi-au securizat prima poziţie în topul celor mai mari lanţuri de restaurante din România. Anul trecut lanţul a obţinut afaceri de aproape 94 mil. euro, în creştere faţă de 2012, însă sub nivelul anilor de boom în euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO