Retail&Agrobusiness

„Docherii“ industriali din Constanţa vor o felie din comerţul cu cereale

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Radu Bostan

27.08.2014, 00:07 877

Operatorii portuari din Constanţa specializaţi pe descărcarea transporturilor de bauxită sau cărbune pre­gă­tesc investiţii în terminale şi depozite de cereale, urmărind să preia o parte din tranzitul de produse agricole de la  Marea Neagră derulat de marii traderi internaţionali.

Planurile vin în contextul în care Constanţa a devenit în ultimii ani un nod critic al comerţului regional cu grâu, porumb şi seminţe, iar materiile prime agricole au ajuns să reprezinte o treime din totalul volumului de marfă rulat prin port.

De cealaltă parte, businessul industrial al operatorilor de terminale este în declin din cauza reducerii activităţii din industria grea şi a concurenţei din partea altor porturi europene, care oferă transportatorilor acces mai uşor şi mai ieftin pe cale feroviară sau fluvială până la beneficiarii finali.

Cel mai mare operator portuar din Constanţa, Comvex (simbol bursier CMVX), a pierdut anul acesta o parte din volumele de marfă destinate fabricilor din Austria şi Ungaria în favoarea unui port din Croaţia, iar compania, controlată de omul de afaceri local Corneliu Idu, vrea acum să atragă traderii de cereale printr-o investiţie într-un terminal de 200.000 de tone.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre afacerile Comvex, declaraţia lui Viorel Panait, directorul general al companiei, despre afacerile din portul Constanţa şi comparaţia cu Rotterdam

- transportul pe Dunăre, impactul fluctuaţiei nivelului apei

- cantitatea de mărfuri tranzitată prin portul Constanţa în perioada 2008-2013 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO