Retail&Agrobusiness

A doua generaţie de antreprenori. Stefanos Valvis, fiul lui Jean Valvis, se ocupă de doi ani de businessul de familie Domeniile Sâmbureşti: „Când a fost creat brandul Aqua Carpatica, eu aveam zece ani. Am şcoala de marketing de mic. Ideea este să punem cât mai multă putere acolo unde avem avantaj competitiv”.

A doua generaţie de antreprenori. Stefanos Valvis, fiul...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

27.12.2022, 11:04 3975

România nu va putea dezvolta un brand de ţară din vin peste noapte, fiind nevoie poate de zeci de ani şi de efortul multor producători în acest sens, este de părere Stefanos Valvis, project manager la Domeniile Sâmbureşti. El este fiul lui Jean Valvis, antreprenorul care a creat, de altfel, şi brandul de apă Aqua Carpatica.

„Noi ne concentrăm pe a participa la cât de multe competiţii se poate, vrem să luăm cât mai multe medalii, să cerem preţul pe care chiar îl merităm pentru vinul pe care îl trimitem afară. Vorbim deocamdată de cantităţi mici, dar este responsabilitatea mea de a dezvolta această parte a businessului. Exportăm sub 1%. Ne bazăm pe relaţiile pe care le avem deja în grupul Valvis Holding, ca să trimitem şi vin în cele 16 ţări în care vindem Aqua Carpatica”, a spus Stefanos Valvis cu ocazia conferinţei Business Magazin „Povestea brandurilor româneşti de vin – ediţia 2022”, un eveniment desfăşurat în noiembrie şi organizat cu sprijinul partenerilor Carrefour, Aqua Carpatica, Jidvei, Domeniile Sâmbureşti, Cotnari şi Avincis.

Stefanos Valvis se ocupă de doi ani de businessul de familie Domeniile Sâmbureşti.

„Când a fost creat brandul Aqua Carpatica, eu aveam zece ani. Am şcoala de marketing de mic. Ideea este să punem cât mai multă putere acolo unde avem avantaj competitiv.”

Stefanos Valvis este de părere că, pentru succes la export, România trebuie să se axeze pe un avantaj competitiv pe care îl are, adică soiurile autohtone.

„Noi batem cu orice francez pentru că el nu are Fetească neagră sau Negru de Drăgăşani. Este o curiozitate pentru un străin să deguste un astfel de vin. Costul de intrare într-o ţară este mult mai mic pentru că sunt soiuri noi. Nu putem să ne batem cu ei la preţ însă. România ar trebui să se promoveze cu vinuri premium. Spre deosebire de francezi şi italieni, noi nu avem sprijin şi fonduri în dezvoltarea viticolă.”

Brandul Domeniile Sâmbureşti este prezent preponderent în retail. Pentru sezonul de sărbători din 2022, Stefanos Valvis estimează o creştere mică în vânzări faţă de anul trecut. Planurile de dezvoltare a afacerii includ şi extinderea suprafeţelor cultivate, mai ales că teren disponibil există.

„Ne extindem cât de mult putem, în fiecare an plantăm suprafeţe noi. Recent, am început o reconversie de viţă-de-vie ca să plantăm mai multă Fetească neagră. Acum avem 390 de hectare, dar ne putem extinde până la 500 de hectare.”

Omul de afaceri Jean Valvis a in­trat în 2005 în afacerile cu vin, cumpărând 500 de hec­tare din podgoria Sâmbu­reşti. Printre so­iurile cultivate la Sâmbureşti se numără Fetească Regală, Cabernet Sauvignon, Sauvignon Blanc, Fetească Albă, Fetească Neagră sau Chardonnay. Compania are în portofoliu brandurile Domeniile Sâmbureşti, Sâmburel de Olt şi Chateau Valvis.

„Pentru a transforma vinul în brand de ţară, este nevoie de calitate ridicată, de o cantitate care să sprijine un ciclu de cumpărare şi tupeu în strategia de preţ, pentru că vinul românesc merită mai mult”, a mai spus Stefanos Valvis.

Tatăl său, Jean Valvis, este cunoscut în principal pentru că a creat brandul de lactate LaDorna (deţinut acum de gigantul francez Lactalis) şi pentru apa minerală Dorna (pe care a vândut-o către Coca-Cola HBC). Însă cel mai puter­nic brand pe care l-a clădit după vânzarea celor două branduri de apă şi de lac­tate este Aqua Carpatica, apa minerală care a ajuns în topul brandurilor din industria de profil în funcţie de vânzări în scurt timp de la lansare.

În vara anului 2022, Jean Valvis a semnat cu gigantul Pepsi pentru un pachet minoritar din Aqua Carpatica. Tranzacţia nu a inclus şi businessul Domeniile Sâmbureşti, însă, potrivit declaraţiilor antreprenorului de la acel moment, „la nivel de distribuţie este prevăzut şi acceptat comercial ca Pepsi să preia şi vinurile”.

Compania Viti-Pomicola Sâmbureşti, sub care funcţionează Domeniile Sâmbureşti, a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 25,2 milioane de lei, în creştere cu 8% faţă de anul precedent, şi un profit de 1,6 milioane de lei, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO