Retail&Agrobusiness

Farmec deschide un depozit de 500 mp în apropiere de Timişoara

Farmec deschide un depozit de 500 mp în apropiere de...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

11.07.2016, 13:46 661

Producătorul român de cosmetice Farmec inaugurează un punct logistic amplu, destinat stocării şi distribuţiei produselor sub acest brand, care va deservi judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin şi Hunedoara. Depozitul este amplasat la 7 km de Timişoara, în localitatea Ghiroda, într-un loc destinat spaţiilor de depozitare cu acces pentru maşini mari, şi are o suprafaţă totală de 500 de metri pătraţi.

Punctul logistic deserveşte aproximativ 1.000 de clienţi, unii dintre ei având mai mult de un singur punct de vânzare, în zone precum Timiş, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara.

„Consolidarea la nivel naţional a propriei reţele de distribuţie, atât prin deschiderea de noi magazine şi puncte logistice, precum şi prin modernizarea celor existente deja, este unul dintre principalele noastre obiective pentru anul 2016. Urmărim o strategie raţională de dezvoltare a acoperirii naţionale, prin identificarea nodurilor importante de transport şi prin analizarea nevoii de aprovizionare de la nivel regional şi naţional”, spune Septimiu Maniu, director logistică al companiei Farmec.

Cele peste 400 de tipuri de produse care aparţin companiei Farmec sunt prezente în 24.000 de magazine şi farmacii din România, acoperind astfel un sfert din tot ce înseamnă comerţ alimentar şi farmacii. Comerţul tradiţional numără aproximativ 17.000 de clienţi, iar compania este prezentă şi în mediul online. 

Farmec deţine în prezent 10 spaţii logistice ample în Timişoara, Cluj, Baia Mare, Craiova, Piteşti, Bucureşti, Constanţa, Focşani, Iaşi, Braşov, iar magazinele sunt localizate în şapte oraşe: Cluj, Arad, Timişoara, Târgu-Mureş şi Sibiu.

Pe piaţa de produse cosmetice din România, evaluată la 3,5 mld. lei (780 mil. euro), Farmec se luptă cu producători gigan­tici precum L’Oreal sau Beiersdorf (Nivea), cu nume locale de mai mici dimensiuni precum Cosmetic Plant, cu mărcile private ale retailerilor şi cu companii din vânzări directe precum Avon sau Oriflame. Spre deosebire de companiile de vânzări directe care vând produsele prin catalog, ceilalţi producători sunt prezenţi în lanţurile de super/hiper­marketuri, în farmacii şi în maga­zinele specializate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO