Retail&Agrobusiness

Frână puternică pentru Mega Image: retailerul se află în cel mai slab an din ultimii şase pentru expansiune

Vassilis Stavrou a preluat conducerea Mega Image în România în iulie 2015

Vassilis Stavrou a preluat conducerea Mega Image în România în iulie 2015

Autor: Cristina Rosca

07.08.2017, 00:08 4402

♦ Retailerul belgian Mega Image a deschis în primele şapte luni ale anului 23 de magazine, iar dacă va continua în acelaşi ritm, anul 2017 ar putea deveni cel mai slab pentru expansiune de după 2011 ♦ Schimbarea de ritm vine după ce în 2015 compania şi-a schimbat CEO-ul local şi a fuzionat la nivel internaţional cu grupul Ahold.

Grupul a sărit pragul de 550 de magazine în acest an şi ocupă poziţia a doua în piaţă după numărul de magazine, pri­mul loc fiind ocupat de Profi. Cele două reţele au făcut schimb de lo­curi în acest an. Profi şi Mega Image activează amândouă pe segmentul maga­zi­nelor mici, respectiv supermarketuri şi magazine de proximitate.

Mega Image a fost mai mulţi ani liderul comerţului modern în ceea ce priveşte ritmul expansiunii, ajungând în 2013 şi 2014 să depăşească pragul de 100 de magazine noi.

Începând cu 2015 lanţul de magazine a frânat expansiunea la aproape jumătate, iar trendul descendent a continuat până în prezent. Este posibil însă ca belgienii să accelereze expansiunea pe final de an, aşa cum s-a mai întâmplat şi anterior, însă este greu să prindă din urmă anii anteriori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO