Retail&Agrobusiness

Gabriel Roceanu, Crama Oprişor: Atât la nivel internaţional, cât şi aici are loc o creştere a vânzărilor vinurilor premium şi superpremium

Gabriel Roceanu, directorul general al Carl Reh Winery
Vinul nu este un produs de strictă necesitate, ci unul care se consumă de plăcere, astfel că e nevoie de o anumită stare de spirit. Aceasta este generată şi de nivelul fondurilor disponibile pentru timpul liber.

Gabriel Roceanu, directorul general al Carl Reh Winery Vinul nu este un produs de strictă necesitate, ci unul care se consumă de plăcere, astfel că e nevoie de o anumită stare de spirit. Aceasta este generată şi de nivelul fondurilor disponibile pentru timpul liber.

Autor: Ioana David

25.07.2014, 00:06 447
Gabriel Roceanu, directorul general al Carl Reh Winery, compania care deţine brandul Crama Oprişor, estimează că la nivelul pieţei locale consumul de vin a înregistrat o stagnare în primele şase luni ale anului, însă tendinţa în continuare va fi de scădere, urmând trendul de la nivel internaţional.
 
„La nivel internaţional, consumul de vin este în scădere lentă, după cum arată datele OIV (Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului - n.red.). În schimb, cifra de afaceri în comerţul cu vin, în valoare, a înregistrat o creştere“, a adăugat Roceanu.
 
Şeful Cramei Oprişor, un jucător de talie medie pe piaţa vinului, care deţine 252 de hectare de viţă-de-vie în Mehedinţi, iar anul trecut a avut o cifră de afaceri de 3,6 mil. euro, explică faptul că atât la nivel internaţional, cât şi în România are loc o creştere a vânzărilor vinurilor de calitate (premium şi superpremium). Tendinţa se mani­festă mai vizibil anul acesta, deşi semnale au existat încă din anii trecuţi.
 
 
90% din crame au lansat produse noi
 
„Au fost semnale încă de anii trecuţi, însă de acum încolo se va manifesta şi mai puternic tendinţa spre calitate, în primul rând datorită cramelor care au investit în ultimii zece ani. Programul de modernizare a plantaţiilor, în anii în care s-a derulat, a fost asimilat în întregime de România. (...) În 2013, 90% din cramele active în piaţă au lansat produse noi. După estimarea noastră, a fost cel mai efervesescent an.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO