Retail&Agrobusiness

GfK: Românii au cheltuit mai mult pe produsele de îngrijire a locuinţei în 2017

GfK: Românii au cheltuit mai mult pe produsele de...

Autor: Cristina Bellu

22.02.2018, 11:04 142

Piaţa bunurilor de larg consum a crescut valoric cu 7% în 2017 pe segmentul bunurilor de folosinţă curentă pentru consumul casnic, pe fondul majorării preţurilor şi nu pe cel al creşterii volumelor cumpărate aşa cum s-a întâmplat în 2016, arată un studiu al GfK.

Produsele de îngrijire a locuinţei au înregistrat cea mai mare creştere, de aproape 10% în valoare, urmate de lactate, cu creşteri peste media pieţei, mai ales la unt, brânza topită şi specialităţile din brânză, şi de alimentele ambalate şi băuturi.

În acelaşi timp, alimentele proaspete şi produsele de îngrijire personală au crescut în acelaşi ritm cu piaţa de FMCG.  

Ponderea promoţiilor a scăzut în valoare pentru produsele de îngrijire orală, băuturile calde, conservele şi lactatele, în timp ce ponderea în consum a mărcilor private ale retailerilor a rămas constantă în 2017 comparativ cu anul anterior, arată analiza GfK

Magazinele de tip discount şi cele de proximitate, cele mai dinamice formate

La finalul anului trecut, comerţul modern a înregistrat o cotă de piaţă de 59% în creştere cu 1,4 puncte procentuale faţă de 2016. Magazinele de tip discount şi cele de proximitate au avut cele mai acelerate creşteri.

(sursă GfK)

Hipermarketurile rămân cel mai important canal modern de cumpărare. Pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumpărători, însă coşurile au rămas la nivelul anului precedent.

Magazinele de tip discount au avut vânzări în creştere datorită faptului că oamenii au plătit în medie mai mult la fiecare act de cumpărare şi au achiziţionat mai des din aceste formate.

Supermarketurile au beneficiat de o frecvenţă medie de cumpărare mai ridicată şi de coşuri mai mari. Rămân în continuare cel mai vizitat retailer.

Magazine de proximitate au avut cea mai bună dinamică. Au reuşit să recruteze noi cumpărători, i-au atras mai des în magazine şi i-au convins să cheltuiescă sume mai mari la un act de cumpărare. Evoluţie pozitivă a fost influenţată şi de expansiunea acestor formate.

În ansamblu, în 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO