Retail&Agrobusiness

Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Producătorul îngheţatei Amicii, cu afaceri de 27 milioane de lei, a intrat în insolvenţă

Autor: Mădălina Dediu Panaete

09.12.2016, 14:13 46752

Kubo Ice Cream Company, producătorul îngheţatei Amicii, a intrat în insolvenţ la propria cerere, conform datelor din Buletinul Procedurilor de Insolvenţă (BPI). Informaţia a apărut prima dată pe site-ul supervizor.ro. 

„Prin cererea înregistrată pe rolul acestei instanţe sub nr. 3592/103/2016, la data de 24.11.2016, debi torul S.C. Kubo Ice Cream Company S.R.L. a solicitat deschiderea procedurii generale a insolvenţei faţă de el.  În motivarea cererii debitorul a arătat că are datorii mai vechi de 60 de zile şi mai mari de 40.000 de lei şi că a ajuns în stare de insolvenţă pentru că în activitatea sa financiară s-a înregistrat un dezechilibru concretizat în lipsa de lichidităţi  necesare pentru plata datoriilor exigibile către creditori”, se arată în documentul BPI. Administratori judiciari au fost numiţi Greval  Cons  S. P.R.L.  şi  Activ Judiciar I.P.U.R.L.

Compania Kubo Ice Cream a terminat anul trecut cu afaceri de 27,5 milioane de lei (6,3 milioane de euro), minimul ultimilor şase ani, după ce businessul a intrat pe o pantă descendentă începând cu 2013. În cel mai bun an, 2012, compania avea afaceri de 47,4 milioane de lei (10,8 milioane de euro), cu 72% mai mari decât anul trecut.
Florin Rosescu, unul dintre acţionarii companiei spunea la jumătatea acestui an că este în căutare a unui partener de business, fără a da alte detalii. Acţionarii au avut o tentativă de vânzare a businessului şi în 2008.

Pe piaţa de îngheţată, compania  concurează cu Betty Ice,  Alpin 57 Lux, Top Gel, Nestlé (Aloma, Joe), Unilever (Algida, Napoca) şi Macromex (La Strada, Corso). Un român consumă anual în medie echivalentul a 20 de cornete de îngheţată, potrivit ultimelor date ale ZF. Prin comparaţie, un locuitor al peninsulei scandinave consumă de patru ori mai mult. Piaţa este evaluată la 150 milioane de euro anual. 

 Piaţa îngheţatei este puternic sezonieră astfel că 80-90% din vânzări sunt realizate vara.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO