Retail&Agrobusiness

Maria Boldor, Horváth: Performanţa financiară, oamenii şi transformarea digitală sunt principalele trei priorităţi pe agenda unui CEO

ZF Branduri româneşti 2023

 Maria Boldor, Horváth: Performanţa financiară,...

Autor: Ramona Cornea

17.10.2023, 09:57 113

Performanţa financiară, oamenii şi transformarea digitală sunt principalele trei priorităţi pe agenda unui CEO, afirmă Maria Boldor, principal, responsible for corporate transformation Horváth Romania.

„Ne-am propus să înţelegem în cadrul studiului Dynamic Horizons care sunt tendinţele si strategiile de succes pentru retail si FMCG.

Am avut circa 40 de companii participante, jumătate au răspuns la chestionar prin CEO. Ne-am uitat la priorităţile strategice şi la tendinţe. Pe primul loc în top trei priorităţi pe agenda unui CEO este performanţa financiară – optimizarea structurilor de cost, lichiditate şi managementul riscurilor. A doua prioritate este în zona de capabilităţi, adică în zona de oameni. Este foarte importantă atât din perspectiva atractivităţii angajatorului, cât şi atragerea şi retenţia de personal. A treia prioritate este în continuare zona de transformare digitală, rămână în continuare o zonă de interes”, a declarat Maria Boldor în cadrul conferinţei ZF Branduri româneşti 2023: Mărcile autohtone, refugiu pentru consumatori în vremuri de criză.

Ce a mai declarat Maria Boldor în cadrul conferinţei ZF:

• Un aspect important este că am comparat aceste rezultate şi cu studiul CxO derulat la nivel de Europa; chiar dacă avem un clasament diferit, temele sunt similare. Tema de securitatea cibernetică, care în România nu are încă prea multă vizibilitate, se situează pe locul al doilea ca importanţă pentru clienţii din Europa de Vest. Ne aşteptăm ca această temă să câştige teren în curând şi în România.

• Pe primul loc în topul celor mai importante tendinţe este loialitatea faţă de brand, dar şi temele de a îmbunătăţi experienţa clienţilor, de a răspunde cerinţelor tot mai dinamice ale clienţilor.

• Pe locurile patru şi cinci este zona de oameni, din mai multe perspective: new work, agilitate şi flexibilitate, dar şi lupta continuă pentru talente. 

•„Zona de ESG va căpăta din ce în ce mai mult importanţă, cât şi potenţialul oferit de inteligenţă artificială.“

„Legat de forţă de muncă, am dorit prin studiul să aflăm măsurile concrete pentru a combate deficitul, în top aflându-se îmbunătăţirea culturii organizaţionale şi employer branding, salarii peste medie şi modele de lucru flexibile. Comparativ cu participanţii la studiu din Europa, acolo apetitul de a creşte salariile este mai mic, atenţia fiind orientată pe zona de beneficii, iniţiative de digitalizare şi automatizare.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO