Retail&Agrobusiness

Nestlé România a bifat o creştere organică de 19% în primele nouă luni din 2023, evoluţie susţinută de toate categoriile de produse. La nivelul grupului, avansul raportat a fost de 7,8%

Nestlé România a bifat o creştere organică de 19% în...

Autor: Cristina Bellu

19.10.2023, 16:17 79

Nestlé România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de băuturi şi alimente de pe plan locală, a înregistrat o creştere organică de 19% în primele nouă luni din 2023, avans susţinut de toate cele zece categorii de produse.

La nivel de grup, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, a consemnat o creştere organică de 7,8%, cu pricing de 8,4% şi o creştere internă reală (RIG) de minus 0,6%.

“Creşterea s-a înregistrat la scară largă, acoperind toate regiunile geografice şi categoriile de produse”, spun oficialii companiei.

Raportat la vânzările totale, acestea au scăzut cu 0,4% an/an, ajungând la 68,8 miliarde franci elveţieni(CHF) adică circa 72,5 miliarde de euro la schimbul actual (faţă de 69,1 miliarde CHF în primele nouă luni din 2022).

În Europa, creşterea organică raportată de companie în primele nouă luni din 2023 a fost de 8,8%, cu pricing de 11,1%.

Creşterea internă reală a fost de minus 2,3%, ca urmare a constrângerilor de capacitate şi a acţiunilor de optimizare a portofoliului.

În paralel, vânzările raportate pentru Europa au crescut cu 1,3% până la 14,1 miliarde franci elvetieni (CHF) adică 14,8 miliarde de euro la schimbul actual.

Creşterea în Zona Europa a fost susţinută de pricing, dezvoltarea puternică a vânzărilor pentru comerţul electronic şi în canalele out-of-home.

Zona a înregistrat câştiguri de cotă de piaţă la hrana pentru animale de companie şi la nutriţia pentru sugari şi copii de vârstă mică. Din punct de vedere al categoriei de produse, principalul contribuitor la creştere a fost Purina PetCare, datorită ofertelor diferenţiate pentru mărcile premium Felix, Gourmet şi Purina ONE.

Cafeaua a înregistrat o creştere de o singură cifră, cu focus pe NESCAFÉ.

Dulciurile au înregistrat o creştere de o singură cifră, cu câştiguri continue de cotă de piaţă pentru KitKat. Nestlé Professional a înregistrat o creştere de două cifre, condusă de băuturi. Categoria de Nutriţie pentru sugari şi copii de vârstă mică a înregistrat o creştere de o singură cifră, bazată pe formulele premium, în special NAN.

Categoria de produse alimentare a înregistrat o creştere de o singură cifră, cu dezvoltări robuste ale vânzărilor pentru Maggi.

“Portofoliul nostru diversificat şi ofertele diferenţiate ne-au ajutat să înregistrăm o creştere organică puternică în primele nouă luni ale anului. Creşterea a fost stimulată de pricing, în timp ce am continuat să navigăm în condiţii de inflaţie semnificativă”, spune Mark Schneider, CEO Nestlé.

Tranzacţia pentru crearea unui joint-venture pentru pizza congelată în Europa a fost finalizată în al treilea trimestru.

“Până în 2023 ne-am propus să creştem vânzările produselor noastre mai nutritive cu 20-25 miliarde de franci elveţieni”, adaugă Mark Schneider.

Creşterea organică prognozată pentru 2023 rămâne între 7% şi 8%.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO