Retail&Agrobusiness

O comparaţie în România, Polonia şi Germania: Românii cumpără cafea şi snackuri de 14 mil. euro de la automate. Nemţii îşi iau ţigări, blugi şi creme de 2,2 mld. euro

Aparatele de vending sunt de regulă amplasate în clădirile de birouri unde plătesc o chirie fixă, dat fiind că ocupă un spaţiu relativ mic. Preţurile pe care le practică sunt însă peste cel din magazine, uneori chiar duble. Excepţie face doar cafeaua care are un preţ de 1-3 lei, faţă de 8-15 lei în magazine de specialitate.

Aparatele de vending sunt de regulă amplasate în clădirile de birouri unde plătesc o chirie fixă, dat fiind că ocupă un spaţiu relativ mic. Preţurile pe care le practică sunt însă peste cel din magazine, uneori chiar duble. Excepţie face doar cafeaua care are un preţ de 1-3 lei, faţă de 8-15 lei în magazine de specialitate.

Autor: Cristina Rosca

04.10.2017, 20:33 1252

♦ Românii lasă 14 mil. euro la automate pe cafea, snackuri şi sucuri. O treime din bani merg pe cafea ♦ Prin comparaţie, în Polonia piaţa este de trei ori mai mare, iar cei mai mulţi bani – aproape jumătate din total - merg către băuturi ambalate ♦ Cea mai dezvoltată piaţă de profil este de departe cea din Germania, cu vânzări anuale de 2,25 mld. euro, din care însă 80% sunt reprezentate de vânzările de ţigări. La aceste aparate din Germania se vând, pe lângă produsele tradiţionale de mâncare, şi jucării sau produse de îngrijire personală.

În România există circa 80.000 de automate de băuturi calde şi reci şi mâncare, amplasate în spaţiile cu trafic, fie că este vorba de clădirile de birouri, universităţi sau staţii de metrou, conform celor mai recente date. Românii cheltuie anual aproape 14 mil. euro pe produsele pe care le cumpără de la automatele de cafea, snackuri şi sucuri sau cărţi, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO