Retail&Agrobusiness

O piaţă cu o istorie de doar un deceniu. Mărcile private mănâncă 15% din piaţa bunurilor de consum, de trei ori mai mult decât în 2008

O piaţă cu o istorie de doar un deceniu. Mărcile...

Autor: Cristina Rosca

29.07.2015, 00:00 251

Mărcile private au ajuns în primăvara acestui an la o cotă de piaţă de 15% după un adevărat „raliu“ în perioada 2008-2015, când ponderea acestor produse „no-name“ dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu brandurile consacrate s-a triplat.

 

Românii cheltuie astfel pe dulciuri, lapte sau săpun sub brandurile 365 (brandul marcă proprie al Mega Image), Pilos (Lidl), Aro (Metro Cash&Carry) sau K-Classic (Kaufland) circa 2,4-2,6 mld. euro anual, potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GfK. Calculele ZF au pornit de la o valoare de 16-17 mld. euro a pieţei produselor FMCG, unde sunt active cele mai multe mărci private. Au fost astfel luate în calcul vânzările din comerţul cu dominantă alimentară, mai puţin achiziţiile de mobilă sau electrocasnice, unde mărcile private încă nu şi-au făcut loc.

Deşi au avansat puternic în ultimul deceniu, retailerii continuă să îşi concentreze atenţia pe aceste produse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO