Retail&Agrobusiness

Perla Harghitei are 25 mil. lei pentru investiţii în tehnologie “Încep să se vadă rezultatele proceselor de optimizare şi eficientizare a activităţii companiei”

Perla Harghitei are 25 mil. lei pentru investiţii în...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

27.06.2023, 12:39 1064

​Perla Harghitei, unul dintre cei mai mari producători de apă minerală naturală din România şi lider de piaţă în categoria de apă îmbuteliată în sticlă returnabilă, şi-a propus pentru 2023 creşterea cifrei de afaceri cu 18%, până la 148,5 milioane lei. Conducerea companiei estimează şi un volum de vânzări cu 11% mai mare faţă de anul 2022, performanţă susţinută prin investiţiile în tehnologie şi în dezvoltarea organizaţiei. De la începutul acestui an, evoluţia vânzărilor e conformă cu obiectivul companiei, înregistrând, până în luna mai, creşterea volumului cu 10%.

“Încep să se vadă rezultatele proceselor de optimizare şi eficientizare a activităţii companiei, la care am lucrat împreună cu întreaga echipă în ultimii doi ani. Investiţiile în tehnologie ne ajută să utilizăm mai logic şi mai sustenabil resursele, cu grijă şi responsabilitate faţă de fiecare picătură de apă, astfel încât să putem oferi în continuare consumatorilor noştri apă minerală naturală produsă la standarde europene de calitate. Acesta este motivul pentru care facem toate eforturile de a ajunge cea mai modernă fabrică de ape minerale naturale din România, în ciuda unui an dificil, atât pentru consumator, cât şi pentru retail”, a declarat Gyarfas Kurko, preşedintele Consiliului de Administraţie Perla Harghitei.

Anul acesta, Perla Harghitei a bugetat 25 de milioane de lei pentru investiţii în tehnologie. Cele mai importante proiecte vizează sustenabilitatea procesului de producţie, prin creşterea eficienţei liniilor de îmbuteliere a apei minerale naturale. Digitalizarea fabricii din Sâncrăieni permite reducerea la maximum a pierderilor. Alte 10 milioane de lei sunt destinate extinderii clădirii administrative, cu un spaţiu nou de circa 1.500 metri pătraţi, care va fi construit în următorii doi ani.

Compania are în portofoliu brand-urile Perla Harghitei şi Tiva Harghita, iar unitatea de producţie din Sâncrăieni dispune de patru linii de îmbuteliere pentru PET, cu capacitate totală de 50.000 de flacoane pe oră şi o linie pentru sticlă, cu capacitate de îmbuteliere de 14.000 de bucăţi pe oră, spatiu de depozitare de peste 12.000 de paleţi şi posibilitate de încărcare a peste 100 camioane pe zi.

“Apa îmbuteliată în sticlă returnabilă merită să-şi recâştige poziţia în preferinţele consumatorilor, fiind o opţiune mai eficientă atât pentru bugetul acestora, cât şi pentru mediul înconjurător şi generaţiile viitoare. De aceea, suntem determinaţi să găsim o soluţie pentru a creşte comercializarea de apă îmbuteliată în acest ambalaj, pe care am fost nevoiţi să o temporizăm momentan, din cauză că sticla s-a scumpit de trei ori în ultimii doi ani”, precizează Magyari Ors, director general Perla Harghitei. Compania a creat şi un portofoliu de apă în sticlă destinat industriei HoReCa, cu posibilitate de returnare şi refolosire şi derulează campanii de conştientizare a beneficiilor utilizării acestui tip de ambalaj.

Anul trecut, Perla Harghitei a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 125,5 milioane lei şi un profit de 14 milioane de lei. Piaţa apelor minerale a rămas pe tendinţă de creştere uşoară în 2022, iar cel mai recent studiu al companiei arată că o persoană consumă, în România, peste 112 litri de apă îmbuteliată pe an. Ţara noastră are peste 2.000 de surse de ape minerale naturale, cele mai multe carbogazoase, ceea ce reprezintă o resursă de apă îmbuteliabilă de peste trei miliarde de litri pe an.

Compania Perla Harghitei a fost înfiinţată în 1990 şi este una dintre principalele companii de îmbuteliere şi comercializare a apei minerale naturale din România. Lider de piaţă în categoria de apă minerală naturală îmbuteliată în sticlă returnabilă, are în portofoliu brand-urile de apă minerală naturală Perla Harghitei şi Tiva Harghita, disponibile consumatorului în variantele plată şi carbogazoasă, în toate lanţurile de distribuţie cunoscute.

Primul foraj de apă a fost executat în anul 1956 şi a stat la baza înfiinţării primei unităţi de îmbuteliere, în 1963. Apa se îmbuteliază în fabrica din Sâncrăieni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO