Piaţa locală a energizantelor, unde giganţii internaţionali Red Bull şi brandul Burn al
Coca-Cola se luptă pentru supremaţie, a pierdut anul trecut 4% în volum, fiind în trend cu evoluţia întregii pieţe, care per total s-a contractat tot cu 4%, arată datele companiei de cercetare Canadean.
Piaţa energizantelor, una dintre categoriile din industria băuturilor răcoritoare cu cel mai mare avânt în ultimii ani, este estimată la circa 90 de milioane de euro. Acest segment este la un nivel foarte mic comparativ cu cel înregistrat de băuturile carbogazoase sau apă îmbuteliată de exemplu, reprezentând sub 1% din consumul total de băuturi răcoritoare din România, însă în ultimii ani a avut cea mai importantă creştere din industrie.
Piaţa energizantelor este dominată de Red Bull România, distribuitorul brandului cu acelaşi nume, care a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 54,6 milioane de lei (12,4 mil. euro), cu 5% mai mare comparativ cu anul precedent. Compania nu comunică însă dinamica vânzărilor în volum. O cutie de Red Bull costă 5 lei.