Retail&Agrobusiness

Profi a devenit campionul expansiunii, în timp ce jumătate din jucători au deschis cel mult un magazin anul trecut

Profi a devenit campionul expansiunii, în timp ce...

Autor: Cristina Rosca

05.01.2016, 00:08 736

Jucătorii din comerţul modern au deschis în 2015 aproape 200 de magazine noi, păstrând astfel ritmul expansiunii din ul­timii ani, pariind pe unităţi mici, respectiv super­mar­ke­turi şi ma­gazine de pro­xi­mitate. Retai­lerii au scos anul trecut din bu­zu­nare 130-180 de milioane de euro, po­trivit esti­mărilor ZF, pentru a duce universul de comerţ modern la aproape 1.700 de ma­gazine. Pentru prima dată în ultimii ani însă, campionul expansiunii nu a mai fost lanţul belgian Mega Image, ci re­ţeaua de super­mar­keturi Profi, con­tro­lată de fondul polonez de investiţii Enterprise Investors.

Astfel, Profi a terminat anul 2015 cu un total de 367 de unităţi sub mai multe formate şi branduri, numărul ma­ga­zinelor fiind mai mare cu 92 com­pa­rativ cu cel de la finalul lui 2014. Profi a anunţat pentru anul trecut un ritm al expansiunii cel puţin similar cu cel din 2014, adică peste 70 de ma­ga­zine, vor­bind chiar de posibilitatea inau­gurării a peste 100 de super­mar­keturi şi unităţi de proximitate. Com­pa­nia vrea de altfel să continue ex­pan­siunea şi în 2016 într-un ritm similar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO