Retail&Agrobusiness

Provocarea supremă a industriei alimentare este să arate ca în Franţa: miza cea mare e intrarea în bucătăria formării preţului laptelui

Provocarea supremă a industriei alimentare este să...

Autor: Florentina Niţu

08.05.2023, 00:07 3593

În România, preţul unui litru de lapte porneşte de la 2 lei la fermier şi ajunge până la 10 lei pe raftul supermarketului sau hipermarketului, de unde îl cumpără majoritatea consumatorilor. Din preţul total, producătorul obţine 20-25%, spun crescătorii de vaci, în timp ce în Franţa fermierul primeşte peste 40%. Mai mult, în retailul francez este afişată cota-parte care îi revine fiecărui jucător de pe lanţul laptelui, de la producător până la comerciant. Cine acceptă provocarea în România? „Astăzi, problema este că preţul de la raft nu se împarte corect pe lanţ, între fermier, procesator şi retaileri (supermarketuri). Dacă de la fermă pleacă laptele cu preţ mediu de 2 lei, de la procesatorul care îl ambalează cu 5,2 lei, el ajunge pe raft la circa 10 lei, ceea ce scoate în evidenţă lăcomia retailului în detrimentul consumatorului român. Ei bine, în Franţa sau Germania nu se întâmplă asta. În Franţa, fermierul primeşte 41% din preţ, iar asta înseamnă echitate”, spune Aurel Blaj, preşedintele cooperativei agricole Bio Carpathia, Cooperativa agricolă Bio Carpathia, formată din peste 20 de fermieri din judeţul Braşov care produc lapte, carne, fructe, legume şi miere bio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO