„Comerţul modern are o cotă de piaţă de 60% în România. Pe alte pieţe a ajuns la 80%, deci loc de creştere există. Câte magazine în plus înseamnă asta nu ştiu, depinde de format.“
Comerţul modern numără astăzi circa 1.800 de magazine, 11 reţele străine şi afaceri de aproape 10 mld. euro anul trecut. În total, reţelele internaţionale precum Kaufland, Carrefour sau Lidl au ajuns să aibă o cotă de piaţă de aproape 60% în tot comerţul alimentar, iar trendul ascendent nu se va opri aici.
„Comerţul modern are o cotă de piaţă de circa 60% în România. Pe alte pieţe a ajuns la 80%, deci loc de creştere există. Dacă luăm o piaţă totală (comerţul alimentar, n.red.) de circa 17-18 mld. euro în România, diferenţa de 20% (faţă de alte pieţe, n.red.) poate însemna 3-4 mld. euro în plus pentru comerţul modern local. Câte magazine în plus înseamnă asta nu ştiu, depinde de format“, spune Frank Wagner, executivul care conduce operaţiunile locale ale Lidl în România din poziţia de preşedinte al consiliului de conducere.