Retail&Agrobusiness

Un nou indice al nivelului scăzut de trai: Românii sunt codaşi la sumele cheltuite pe mâncare ambalată, pe multe pieţe domină încă vracul

Grigore Horoi, Agricola Bacău: Eu cred că de la momentul debutului crizei, din cauza scăderii bugetului pentru mâncare, românii au început tot mai mult să cumpere carne la bucată. Până la criză carnea se livra doar ambalată

Grigore Horoi, Agricola Bacău: Eu cred că de la momentul debutului crizei, din cauza scăderii bugetului pentru mâncare, românii au început tot mai mult să cumpere carne la bucată. Până la criză carnea se livra doar ambalată

Autor: Mădălina Panaete

16.10.2014, 00:06 200
Fiecare român lasă în magazine pentru mâncare ambalată (conserve, dulciuri, paste, lactate, mâncare congelată etc.) circa 300 de euro anual, de două ori mai puţin decât croaţii sau estonii, care sunt pe primele locuri în Europa de Est, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei Euromonitor, care a luat în considerare 17 state.
 
Datele Euromonitor conţin doar informaţii din retail, adică supermarketuri, hipermarketuri sau chioşcuri, şi nu date din HoReCa (hoteluri, restaurante etc). De asemenea, compania de cercetare a luat în considerare numai mâncare ambalată, fie că este brand al unei companii sau mărci private ale marilor reţele de magazine.
 
Dacă un croat cheltuie în medie anual 697,7 euro pe mâncare ambalată, la coada clasamentului se află România, cu o medie de 300 de euro per capita, Bulgaria (274 euro per capita), Bosnia-Herţegovina, unde fiecare locuitor cheltuie în medie 263 euro pe mâncare ambalată, şi Georgia cu o cifră de 222 euro per capita.
 
Poziţia României în topul cheltuielilor cu mâncarea ambalată poate fi pusă pe seama evaziunii fiscale unde la unele alimente precum lactatele sau carnea atinge cote ridicate, a vânzării de alimente vrac, dar şi a autoconsumului, întâlnit în special în mediul rural. De asemenea, preţul are un impact semnificativ atunci când un român este pus să aleagă între un produs ambalat şi unul vrac.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO