Retail&Agrobusiness

ZF Special - Branduri româneşti. Brandurile româneşti au nevoie de mai mult curaj pentru a deveni nume internaţionale

ZF Special - Branduri româneşti. Brandurile româneşti...

Autor: Cristina Roşca

27.03.2024, 00:07 257

Brandurile româneşti s-au dezvoltat odată cu economia locală, astfel că astăzi sunt mai mature, mai puternice, mai bine pregătite pentru a se adapta constant la nevoile în perpetuă schimbare ale clienţilor. Etapa următoare în acest proiect de creştere o reprezintă dezvoltarea dincolo de graniţe.

„Brandurile româneşti au avut nevoie de timp ca să crească, dar acum ele s-au maturizat. Avem în România mărci locale puternice astăzi, care în timp au câştigat încrederea clienţilor“, afirmă Raluca Păun, consultant de marketing în cadrul Pehart Grup, unul dintre cei mai importanţi producători de hârtie şi produse din hârtie din sud-estul Europei. Deşi multe mărci autohtone sunt puternice acasă, puţine sunt cele care au cucerit regiunea ori chiar lumea întreagă. „Brandurile româneşti au nevoie de mai mult curaj pentru a deveni nume globale. Avem exemplul Bitdefender. E nevoie însă, cu siguranţă, şi de investiţii consistente. Din punctul de vedere al producţiei, România a crescut mult, iar în FMCG există potenţial“, adaugă ea.

Un exemplu de companie românească ce deja are prezenţă multinaţională este GRAMPET Group.

„Suntem prezenţi în zece ţări, atât ca operator feroviar, cât şi ca o casă de expediţii. Oferim clienţilor noştri servicii internaţionale de transport şi soluţii logistice“, spune Sorin Chinde, vice-preşedinte al GRAMPET Group.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO