Retailerii au aşteptat tot anul venirea lunii decembrie, considerată cea mai bună din an din punctul de vedere al vânzărilor, şi o parte dintre ei spun că vânzările pe finalul acestui an au fost mai mari decât în 2010, după ce în primele zece luni ale anului consumul scăzuse cu 4,5%.
"Vânzările per total au crescut în decembrie cu două procente. Există variaţii în funcţie de magazin, însă per total avansul este de 2%", spun reprezentanţii Cora, care deţin pe piaţa locală 8 magazine. Creşterea vânzărilor a avut loc în contextul în care compania a deschis trei noi unităţi în 2011.
Retailerul belgiano-francez mai anunţă că vânzările din ultima lună din an reprezintă 10% din totalul vânzărilor anuale.
În condiţiile în care anul trecut afacerile companiei au fost de 327,8 mil. euro, iar estimările pentru acest an sunt de uşoară creştere, vânzările din luna decembrie se situează la circa 33-35 de milioane de euro. Calculele ZF au la bază cifra de afaceri de anul trecut, estimarea pentru acest an şi ponderea vânzărilor din decembrie.
Philippe Lejeune, şeful Cora, spune că în ultima lună din an cei mai mulţi români cumpără jucării şi mâncare, iar între alimente ciocolata este cel mai bine vândut produs.
În topul vânzărilor la Lidl, cel mai nou jucător din retailul modern, se găsesc alimentele, produsele proaspete, fructele şi legumele.
"În ceea ce priveşte produsele cu vânzări crescute, putem menţiona mezelurile Pikok, brânzeturile şi produsele lactate Pilos, cozonacii cu diverse umpluturi, dar şi portocalele", spun reprezentanţii Lidl.
În ceea ce priveşte valoarea vânzărilor din luna decembrie, germanii nu au oferit informaţii, acesta fiind primul an de prezenţă pe piaţă. Lidl a preluat lanţul de magazine de tip discount Plus în 2011.
Oficialii de la Billa, lanţul de supermarketuri cu vânzări de circa 277 mil. euro, spun la rândul lor că vânzările lunii decembrie au fost mai bune comparativ cu aceeaşi periodadă a anului trecut.
Reţele precum Kaufland, Mega Image, Profi sau Carrefour s-au extins puternic anul trecut, astfel că este posibil ca vânzările totale să fi crescut şi în cadrul acestor companii pe parcursul lunii decembrie 2011. Pe măsura aglomerării numărului de magazine însă, vânzările "like for like" ar putea să scadă în majoritatea reţelelor.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels