Companii

Românii cheltuie peste 300 mil. euro pe produse bio. Vânzările cresc de două ori mai repede decât cele de bunuri non-bio, dar baza de pornire e mică. Există categorii de produse unde segmentul bio are o poziţie mai puternică, cum e cazul laptelui sau al fructelor şi legumelor, dar sunt multe altele unde e aproape inexistent

Între produsele bio şi cele non-bio comercializate în supermarketuri există o diferenţă de preţ destul de largă, unele dintre acestea fiind doar cu 20-30% mai scumpe, în timp ce altele ajung la un preţ aproape dublu.

Între produsele bio şi cele non-bio comercializate în supermarketuri există o diferenţă de preţ destul de largă, unele dintre acestea fiind doar cu 20-30% mai scumpe, în timp ce altele ajung la un preţ aproape dublu.

Autor: Cristina Roşca

09.06.2021, 17:50 167

Produsele bio au, după primele patru luni din 2021, o cotă de piaţă de 1,5% în piaţa de bunuri de larg consum, ponderea lor fiind relativ constantă ţinând cont de baza mică de pornire.

Totuşi, ritmul de creştere al vânzărilor e de 11% în perioada ianuarie-aprilie 2021 versus aceleaşi luni ale anului trecut. Mai exact, vi­teza de creştere a vânzărilor de astfel de produse e de două ori mai rapidă decât a articolelor non-bio care postează un ritm de creştere de 5%, conform unui raport al compa­niei de cercetare de piaţă RetailZoom.

„La începutul acestui an, versus aceleaşi luni din 2020, produsele BIO îşi menţin dinamica dublă faţă de produsele standard, dar păstrează o importanţă relativ constantă”, spun analiştii RetailZoom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO