Companii

Şase contracte de infrastructură, în valoare totală de 8,7 miliarde de lei, au fost semnate în acest an. Autostrada Moldovei şi metroul spre aeroportul Otopeni sunt cele mai valoroase. Creşterea economică în condiţiile reducerii consumului trebuie să fie asigurată prin investiţii

Şase contracte de infrastructură, în valoare totală...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

19.05.2023, 00:08 4905

Rolul statului în accelerarea marilor proiecte de infrastructură este decisiv.

Ultimele cinci loturi şi tronsoane din autostrada Moldovei, alături de linia de metrou către aeroportul Otopeni sunt cele mai valoroase proiecte de infrastructură contractate de la începutul anului 2023 până în acest moment, potrivit datelor transmise de reprezentanţii CNAIR şi ai Metrorex.

Contracte de achiziţii publice au fost atribuite şi de CFR, operatorul transpor­turilor feroviare, însă acestea nu depăşesc 200 de milioane de lei fiecare.

În total, contractele de peste 1 miliard de lei fiecare, centralizate de ZF pe baza datelor furnizate de instituţii şi semnate de la începutul anului 2023 până astăzi, cumulează o valoare de peste 8,7 miliarde de lei.

De departe, cel mai mare „câştigător“ din cele şase contracte de peste 1 miliard de lei este antreprenorul Dorinel Umbrărescu, proprietarul firmelor Spedition UMB, Tehnostrade şi SA&PE Construct, care şi-a adjudecat anul acesta toată porţiunea de autostradă de la Buzău la Paşcani. Cel mai scump lot este cel dintre Mirceşti şi Paşcani, care încheie practic autostrada şi pentru care se vor plăti 1,76 miliarde de lei. Lotul care îl precede este, pe de altă parte, cel mai ieftin, ridicându-se la o valoare de 1,27 miliarde de lei.

Tot atât costă şi realizarea magistralei 6 de metrou din Bucureşti, care va face legătura cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni. Proiectul a fost adjudecat de asocierea de firme Gülermak Agir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA, printr-un contract semnat pe 2 mai 2023.

Despre magistrala de metrou care să lege Bucureştiul de aeroportul Otopeni se vorbeşte încă din 1990, însă planurile nu au avansat până acum. Proiectul prevede un traseu de 14,2 kilometri şi cuprinde 12 staţii, cu plecare de la staţia 1 Mai (existentă), şi ar urma să asigure capacitatea de transport a 50.000 de călători pe oră şi sens.

Proiectele publice, o sursă importantă de bani pentru companiile de construcţii, sunt direct proporţionale cu ritmul de creştere al cifrelor de afaceri, aşa cum reiese, în linii mari, dintr-o analiză făcută de ZF. Astfel, în general, firmele care şi-au găsit un loc la vârful industriei de construcţii se re­marcă şi prin contractele „bogate“ de achi­ziţii publice, semn că, de multe ori, curajul de a se implica în proiecte cu bani publici, cu toate riscurile pe care le presupune această aventură, vine şi cu beneficii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO