Interviu exclusiv ZF

Şeful celei mai puternice reţele de retail din România, cu afaceri de 2 mld. euro, vorbeşte despre noile planuri de extindere: “Mai este loc în România. Doar în Bucureşti putem deschide 20 de magazine”

24 mar 2016 Autor: Cristina Rosca

 În ultimul deceniu, perioadă în care Kaufland a ajuns liderul detaşat al comerţului local, cu o reţea de 108 hipermarketuri şi cu afaceri de 2 mld. euro anul trecut, niciun şef al retailerului nu a acordat interviuri presei din România.

„Consider că anul 2015 a fost unul extraordinar de bun. Am simţit o creştere a consu­mu­lui, am repoziţionat Kauf­land în piaţa locală, şi ima­ginea com­paniei s-a îmbunătăţit. Desigur şi re­du­cerea TVA la alimente a ajutat şi ea. Mai mult, am dez­voltat sortimentul şi am modernizat maga­zinele“, spune Marco Hössl (40 de ani), CEO al Kaufland România.

Lanţul german de hipermarketuri s-a dezvoltat an de an şi a deschis magazine noi, majorându-şi totodată cifra de afaceri până la 2 miliarde de euro, potrivit esti­mărilor ZF. Tot co­merţul local este o pia­ţă de 16-17 mi­liarde de euro.

Planurile nem­ţilor nu se opresc însă aici. Lanţul de maga­zine conti­nuă expansiunea cu cel puţin şase hipermarketuri în acest an, în care va investi 40-50 de milioane de euro, con­form datelor deţinute anterior de ZF.

„Mai este loc de expansiune în România. Dacă economia se va dezvolta în continuare în rit­mul ultimilor anii, dacă salariul minim va con­­tinua să crească şi dacă găsim terenurile po­tri­­vite, vom continua şi noi dezvoltarea. Mai este loc. În Bucureşti spre exemplu, credem că este loc de 20 de magazine, dacă în Iaşi este loc de cinci“, spune executivul german venit la con­du­cerea Kaufland România la începutul lui 2015.

Executivul german vorbeşte de o creştere a consumului şi de migraţia clienţilor către produse mai scumpe, mai bune calitativ. Potrivit datelor statistice, consumul a crescut anul trecut cu aproape 9% susţinut de seg­men­tul alimentelor unde plusul a fost de 19% la nivelul întregului an 2015.

„Reducerea TVA la alimente (de la 24% la 9% începând cu 1 iunie, n.red.) a jucat un rol important, însă eu cred că nu se vede neapărat în volumul vânzărilor, ci în conţinutul coşului. Consumatorul nu va cumpăra două ciocolate, ci una mai bună.“

Consumul va continua să crească şi în acest an, ajutat de scăderea cotei generalizate a TVA de la 24% la 20% şi de majorarea salariului minim la 1.200 de lei brut. Kaufland a anunţat la începutul anului majorarea salariului minim din companie la 1.300 de lei brut (946 de lei net), pentru 12 salarii anuale, la care se adaugă aproximativ 197 de lei brut sub formă de bonuri de masă.

„Mă aştept ca 2016 să fie un an foarte bun pentru noi, vreau să ne continuăm dezvoltarea şi vreau să mai majorăm o dată salariul mimin de la 1 mai la 1.650 de lei brut (1.200 de lei net), inclusiv tichete de masă.“

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau daniel.mircioiu@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.03.2016

 
Cuvinte cheie:
kaufland
, bucuresti
, magazine
, extindere
, retail
, Marco Hössl
, comert
, hipermarketuri
, alimente
, tva
, interviu
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide