Companii

Sfârşitul unei ere: hipermarketul Cora Lujerului, multă vreme cel mai bun magazin alimentar din România ca vânzări, devine Carrefour. Francezii de la Carrefour au preluat reţeaua de magazine Cora din România în 2023, iar după ce dealul a primit recent acordul Consiliului Concurenţei, au început integrarea magazinelor

Sfârşitul unei ere: hipermarketul Cora Lujerului,...

Autor: Cristina Roşca

19.12.2023, 00:07 234

 ♦ E vorba de zece hipermarketuri şi nouă unităţi de proximitate ♦ Toate vor purta numele Carrefour.

„Cora devine Carrefour, fiecare vizită devine o surpriză. Ai preţuri reduse la peste 9.000 de produse.“ Aşa sună mesa­jul afişat la mică distanţă de hipermar­ketul Cora Lujerului, din cartierul bucureştean Militari, multă vreme cel mai bun magazin alimentar din România ca vânzări. În anii lui de glorie, acest hipermarket contoriza vânzări de peste 100 de milioane de euro anual, prag atins de doar câteva alte unităţi de-a lungul timpului. E vorba de hipermar­keturile Carrefour din Băneasa şi de Auchan Titan. Dar asta se întâmpla acum şapte-opt ani.

Între timp, pe o piaţă care s-a aglomerat foarte tare şi în condiţiile în care hipermar­ketul a pierdut din popularitate, aceste magazine menţionate anterior nu mai ating aceleaşi ţinte de vânzări. Totuşi, ele rămân printre cele mai bune din România la acest indicator. Le ajută şi faptul că au mii (până la 10.000 mp) de metri pătraţi suprafaţă de vânzare şi zeci de mii de articole la raft.

Astăzi, cele mai bune hipermarketuri din România au vânzări de 60-70 mil. euro fiecare, conform estimărilor ZF. Iar printre acestea se numără şi unele unităţi Cora, care acum vor deveni Carrefour. De altfel, acesta este şi motivul principal pentru care francezii de la Carrefour au preluat reţeaua de magazine Cora din România în 2023, spun sursele ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO