Companii

Siemens testeaza cu locomotiva Taurus noi afaceri cu CFR

18.11.2004, 00:00 491

Concernul german Siemens, unul dintre cele mai mari conglomerate industriale din lume, ar putea incheia o noua afacere cu compania de transport feroviar de marfa CFR Marfa, in urma testarii in Romania a locomotivei electrice Taurus.
"CFR Marfa si-a manifestat interesul pentru locomotivele Taurus, insa trebuie sa se gandeasca la solutii privind finantarea. CFR Calatori are insa o alta strategie, ei folosesc mai mult automotoare pentru transportul de calatori", au declarat surse din cadrul Siemens. Pretul unei locomotive electrice Taurus, care are o putere de 9000 CP, de peste patru ori mai mare comparativa cu o locomotiva Diesel aflata acum in circulatie, este de pana la 3,5 milioane euro, valoarea acestuia variind in functia de marimea comenzii.
Oficialii CFR Marfa nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei pentru comentarii.
CFR Calatori si CFR Marfa sunt angajate intr-un proces de modernizare a parcului de material rulant din dotare pentru a se alinia la standardele impuse la nivel european, ceea ce atras semnarea unor afaceri de peste 500 milioane euro in ultimii trei ani. Pe de alta parte, compania germana Siemens s-a pozitionat ca principalul furnizor pentru industria feroviara romaneasca, fiind protagonistul afacerii "Sageata Albastra" de peste 320 mil. euro cu CFR Calatori, respectiv de circa 98 mil. euro privind livrarea a 40 de locomotive Hercules (cu o putere mai mica) catre CFR Marfa.
Locomotiva electrica Taurus este bisistem, ceea ce ii da avantajul fata de alte modele de locomotive sa poata fi utilizata la infrastructuri publice din diferite tari est europene cum ar fi Ungaria, Cehia, Slovacia, Austria, Romania sau Bulgaria, atat in remorcarea trenurilor de marfa, cat si de calatori.
Deja, Siemens a primit comenzi de locomotive Taurus de la OBB (caile ferate austriece) pentru 400 de bucati pana in 2006, respectiv MAV (caile ferate ungare) pentru 10 bucati, la care se adauga alte 40 locomotive vandute catre operatori privati din Austria, Elvetia, Germania sau Ungaria.
Siemens a mai testat in ultimii ani pe caile ferate romane si locomotiva Hercules, iar ca rezultat al acelor teste derulate, CFR Marfa a achizitionat 40 de bucati pentru 98 de milioane de euro. Valoarea unei locomotive Hercules este de circa 2,6 mil. euro.
De aceasta data, CFR Marfa si CFR Calatori au testat timp de o saptamana o locomotiva Taurus la mijlocul lunii octombrie. Cei doi operatori feroviari au facut probe de parcurs si teste functionale in remorcarea trenurilor de marfa si calatori pe infrastructura feroviara publica locala.
Companiile feroviare romane au apelat in ultimii ani la diverse variante de finantare pentru a-si acoperi nevoile de modernizare, in lipsa unor fonduri proprii suficiente.
Siemens activeaza in Romania de aproape 100 de ani, acum fiind prezenta direct cu mai multe divizii - aparatura medicala, energie, IT, transporturi, comunicatii sau altele.
Tinta strategica a grupului german este de a ajunge la o cifra de afaceri in Romania de un mld. euro pana in 2010, considerand aceasta piata "locomotiva Balcanilor".
adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO